14 април 2009

Бизнес а`ла Cabletel

Иначе спретната фирмичка Кейбълтел, която е един от големите играчи на пазара се оказва поредният Андрешко на пазара.

Ден Първи

В 7:30 вечерта ми спира нета. Въртя на телефона на поддръжката 0700 11 0 11, която е 24 часа. Очевидно шефовете са си тръгнали след 5 часа и support-а раздава яко игри в мрежа и не ебава да вдига телефона. Усилията да се свържа с тях ми струват 3-4 набутвания, докато слушам малоумната асансьорна музика, докато чакам някой свободен оператор да приеме така важното за Кейбълтел обаждане.

Ден Втори

Сутринта най-накрая се свързвам с оператор.

- Добро утро!

- Добро утро, с какво мога да Ви помогна?

- А бе, пич, вие вечерно време нещо там ... работите ли? Телефони вдигате ли?

- Ами господине, аз не съм бил снощи на смяна, не мога да отговарям за колегите си.

- Добре ... Нямам интернет от снощи, от около 7:30 вечерта.

- Дайте ми адрес!

Казвам адреса.

- Повредата е при нас, ще я отстраним до около час.

След 2 часа

- Добър ден, оператор ..., с какво мога да съм ви полезна?

- Ами да ми пуснете нета, например, или да ми се обадите и да ми обясните защо нямам нет. Говорих с ваш колега преди 2 часа, повредата е била при вас, ама не я отстранихте.

- Дайте ми адрес!

Казвам адреса.

- ...Ами то повредата е при вас, господине, не виждам модема!

- Е как не го виждаш, как до снощи сте го виждали и имах нет, а сега изведнъж не го виждате ей така, от само себе си? 


- Ами не го виждам, ще трябва да го смените с наш.

- Защо да го сменям с ваш, след като този модем го имам от 7 години, с какви ли не фирми съм работил, и с вашата включително и досега е имало съвместимост на модема?

- Ами не зная как сте работил до сега, но трябва да го смените.

- Защо, какво сте направили, че модемът и мрежата ви вече да се несъвместими.

- Ми сигурно колегите са правили профилактика, но вече не става вашият модем.

- Къде трябва да отида, за да си заявя модем?

- На касата, където плащате.

Отивам на касата. Касиерката, като всяка касиерка, неосъществена холивудска звезда, работи бавно, тържествено, все едно ти извършва велика услуга, като ти прибира я парите, я молбата модем.

- Добър ден!

- Добър ден!

- Първо, да си платя таксата за Април, и второ - какво сте направили, та моят модем да не е съвместим с вашата мрежа?

- Ами не знам, обадете се да ви пратят техник.

- На кой телефон? - дава ми телефон. Набирам и попадам на някаква женица, дето вятър я вее на бяла кобила за моя проблем, ама тя най-много го отнесе.

- Добър ден, нямам интернет от снощи от 7:30. Не само че никой не си направи труда да ми се обади и да ми обясни защо нямам нет; не само че касиерката ви тук не знае, ами и от поддръжката ви първо ми казват, че проблемът е при тях, а след 2 часа - че е при мен, и че трябва да си сменя модема!

- Ами ние сме правили профилактика преди два дни във вашия квартал и в още два квартала.

- А защо не сте ме уведомили, след като сте задължени по договор да го направите?

- ...

- А кога смятахте да ме уведомите? 

- ...

- Кога ще дойде техник?

- Ами най-рано в понеделник.

- Какъв понеделник бе, аз до понеделник какво ще правя без интернет?

- Ами те нашите техници са доста заети?

- А вие съзнавате ли, че следващият ми въпрос ще бъде "С какво са заети вашите техници?" и че не е много удачен отговор към клиент? И то на фона на безхаберието на support-а ви?

- Ами сега видях, има възможност един да дойде утре, в 10:30.

- Добре, ще го чакам.

Ден трети

В 10:30 пристигат 3 (трима!) техници. Вадят един техен модем, връзват го за мрежата, връзват компютъра ми...

- Да, господине, трябва да си смените модема.

- Защо?

- Е, защо ... от Енергото защо смениха електромерите?

- Ти за Енергото ли работиш?

- Е, не ...

- Енергото ли ти плаща заплатата?

- ...

- Аз за какво съм те викнал, да ми обясняваш защо съм си сменил електромера ли? Кога ще може да ми смените модема?

- Ами то става със заявка, и срока на доставка е около 10 дни, така че след около 2 седмици.

- Две седмици!!!!???? А аз какво ще правя през това време?

- Ами не знам, господине, съжалявам. Трябвало е да се обадите преди време ...

- Че аз откъде ще зная, че ще пипате нещо по системата, ще си я пренастройвате и ще трябва да сменям модем? Изчезвайте и тримата, веднага!

Отивам в касата на Кейбълтел и казвам на касиерката:

- Ще ми върнете ли парите за времето, което съм без интернет?

- Във вашият случай е невъзможно, тъй като сте на пакетна услуга.

- Е, и?

- Ако бяхте само на интернет или само на телевизия, ще ви приспаднем, но тъй като сте на пакет, не можем да преценим колко ви е интернета на ден, за да ви компенсираме.

- В такъв случай още днес ще се свържа с друга фирма, и повече няма да ползвам услугите ви. Ще ми върнете ли парите от днес до края на месеца и за интернет, и за телевизия.

- По-добре си пуснете молба, в противен случай ще ви търсим за неустойки.

- А, те Топлофикациите не могат да си приберат парите от хората, та вие ли?!

Все пак си пуснах молба, и добре че го направих.

Един телефон, една учтива секретарка, едни сръчни техници, и след 10 дни имам и интернет, и телевизия от НЕТ 1. Препоръчвам ги на всеки, който иска наистина качествена услуга и грижа за клиентите. И за капак ползвахме кабелите на Кейбълтел - всъщност, те не са и техни, а на фирмата, с която се обединиха. Да са дошли да си ги вземат.

Между другото, обаждам се и на невинната жертва в Кейбълтел, дето ми прати тримата глупаци:

- Здравейте, пак съм аз.

- Добър ден!

- Ми ... дойдоха трима, ама и 10 да бяхте пратили, файда никаква. Не зная за какво им плащате заплати - и разказвам за примера с енергото. - Може ли да ми обясните, защо вдигам пара трети ден вече, и никой от вашата фирма не ми се е обадил да ми обясни, защо бе, аджеба, трябва да си сменя модема, какво толкова се е променило?

- А, ако искате да ви дам телефона на г-н ... - каза някакво гръцко име - да му се обадите - той е Мениджър клиенти за вашия район?

- Аз да му се обадя? Вместо той на мен да ми се обади, да ми се извини за причиненото неудобство, и да ми обясни за какво става въпрос, аз да му звъня. Че малко съм се набутал до сега?!

Ден ХХХ-ти

Карам колело, прибирам се от работа и телефона ми звъни. Тъй като очаквам интервю за работа, отбивам и вдигам. 

Добър ден, обаждам ви се от Кейбълтел, казвам се ...Имам едно предложение за вас - тъй като имате неплатена такса за м. Май, ако я платите в следващите 48 часа, ще ви увеличим скоростта на интернет трафика с 4.00 МБ!„

- Госпожице, а можете ли да ми кажете колко ми е скоростта в момента?

- Ми ... не, нямам тази възможност.

- А знаете ли, че от 20 дни съм абонат на НЕТ 1?

- О, не знаех, извинявайте.

- Е как не знаете, вие във вашите отдели там не си ли говорите?

Ден ХХХХ-ти

Писмо в пощенската кутия. Дължа им такса и за м. Юни. После и за Юли. И за Август. През Август отивам в офиса им до Токуда и искам среща с г-н Миланов, "ръководител на отдела за борба с клиентите" по моите думи. Рецепционистката, някакво миловидно селско девойче, ме баламосва по най-тъпия начин - няма го, в отпуск е. 

- Добре, заместника му тогава. Или някой от отдела, все едно.

- Ами само той е; няма заместници...

- Госпожице, след като е ръководител отдел, значи има отдел, значи има и подчинени.

- Ами не, няма ... съжалявам. Ще му предам да ви се обади.

В същото време една жена, стояща на рецепцията се намесва:

- За какво ви е господин Миланов?

- А Вие каква сте тук?

- Ами аз работя тук.

- Тя и чистачката ви работи тук, значи ли че и на нея трябва да се обяснявам?

- Ами аз се занимавам точно с клиенти, КЗК ...

- Идеално, хайде да се качим в офиса ви, ще ви обясня за какво ми трябва Миланов.

- А, не ...

Рецепционистката си записва моят телефон с обещанието, че щом г-н Миланов се върне от отпуск, веднага ще ми се обади! И и правя услуга, като и казвам:

- Вижте, ето ви входящият номер на молбата ми. Проверете какво се крие зад нея и престанете да ми пращате писма да ви платя. Все едно, няма да ви плащам за услуга, която не ползвам, нещо повече - ще ви осъдя за тормоз. Лошото е, че парите, които ще търся, няма да ми покрият разноските по делото.

Рецепционистката мига и кима с разбиране...

Ден ХХХХХХ-ти.

Ново писмо. Един e-mail, пълен с псувни. Край на историята.

Това е фирма, която се интересува единствено от това, да ви прибере парите и нищо повече. Няма грижа за клиента, няма някаква предварителна заинтересованост. Обикновено поддръжката на тел. 0700 11 0 11 след 5 ч. е пълна нула, въпреки обявеното дежурство до 10 ч. Да ти се обади техник след като си съобщил за проблем - това е шестица от тотото. Да дойде техник, защото имаш проблем - абсурд, те са заети, ще дойдат след няколко дни. Да ти се обадят, за да ти се извинят за причинено неудобство по тяхна вина - ооооооо, я стига глезотии. Да поискаш обяснение защо, след като си платил за услуга, не я получаваш - ама моля ви се, губите и вашето, и нашето време!

Тези хорица още не са разбрали, че фирми - доставчици на интернет и кабелна ТВ - БОЛ!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!