14 януари 2015

Аз не съм Шарли

Поредната Макарена залива света!
Аз не съм Шарли!
Не защото одобрявам тероризма, избиването на хора, още повече невъоръжени или пък ми харесва ислямския религиозния екстремизъм.
По друга причина.
Това, което се случи в редакцията на "Шарли ебдо" за мен е логично и очаквано. Напълно отговаря на поговорката "Каквото дирили - намерили". То бива свобода на словото, то бива демокрация и "евроатлантически ценности" или каквито още глупости може да се измислят, ама да седнеш да си правиш ташак с религията на мюсюлманите и да си мислиш, че ще ти се размине само защото си много голям пич ... как ще стане тая?
Пък и не му е за пръв път на европоцентричния свят да се изсира на метенето и после с цялата си наглост да обявява, че това било свобода на словото и че мюсюлманите са тъпи и прости варвари, които нищо не разбират от свобода и демокрация.

Да ви пикая на свободата и демокрацията, ако това ви е разбирането за тях. Значи ние можем да си правим ташак с религията им, а мюсюлманите през това време трябва да се срамуват, че си забулват жените, така ли? Ма някой сега ще ми посочи карикатурите на Исус Христос в "Шарли ебдо" като оправдание за карикатурите на Мохамед - я се спрете за малко! Когато арабите почнат да пускат карикатури на Исус Христос в техните вестници, тогава може да говорим за реципрочност или въобще, за свобода на словото в този му смисъл.
Ма арабите не го правят, нали?
Тогава какво и кого защитиха световните лидери преди няколко дни в Париж? Свободата на словото или двойния морал? Французите вече отидоха в другата крайност, почнаха да арестуват и съдят наред на принципа "Който не е с нас е против нас", какво по-нататък?
Чакайте малко, нали за свободата на словото стана дума? Или не? Нали там почнаха разни счупени моливи да се появяват по новините от Париж, хаштагове, je suis Charlie ... или греша нещо? 
Има нещо много изкривено в цялата тая история.
Аз може и да не обичам много-много мюсюлманите, но смятам, че имат точно толкова право да изповядват религията си, колкото аз имам своето да изповядвам моята.
Може и да разказвам вицове, в които "главният герой" е мюсюлманин, но поне не го правя толкова урбулешката, както датските и френските журналисти. Пък и има разлика между виц, който си прочел в Интернет (и който във всяка страна има различен вариант) и карикатура, която си измислил и публикувал.
Аз лично не бих бил в състояние да снимам спокойно нечие убийство от прозореца си и секунди след това първата ми работа да бъде да го кача във Фейсбук
За мен лично как се е разпространявал хаштагът Je suis Charlie по света нито е новина, нито ме вълнува!
А иначе да стреляш по беззащитни хора, полицаи в гръб или да взимаш заложници и да ги убиваш хладнокръвно е нещо, което едва ли има нормален човек по света, който би оправдал. 
Ама тия работи първо не се оправят с хаш тагове, и второ - преди да почнем да правим маршове на солидарността е добре да си погледнем в собствената градинка.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!