18 октомври 2008

Франкфурт на Майн-ата си

Преди две седмици бях във Франкфурт на Майн. Когато бях малък, все се някой казваше "Франкфурт на Майната си". Аз попаднах там служебно, пък и извън работата ми имах едва няколко часа за разглеждане на центъра на града.

Скъпичко е във Франкфурт. И бирата, и кафето, и сувенирите. Нямат си магазини "Всичко по 1 лев". И по едно евро даже нямат. От всеки град, в който съм бил, си купувам пощенски картички - тези във Франкфурт биха всички рекорди - 0,80 Евро. Иначе съм купувал картички от Италия по 40 -50 евроцента, от Уелс съм купувал по 20-30 пени.Всъщност идеята за тази статия не е да ви разправям какво съм видял из Франкфурт (оня, на Майн, че има и на Одер), колко скъпо или евтино, или пък как върви бизнесът с пощенски картички. Това има кой да го разправя. Впечатление ми направиха няколко прости неща от живота на германците. Докато се разхождах и снимах каквото ми видят очите, стигнах до църквата от снимката отгоре. И докато снимах плочите на починалите германци, една жена си разхождаше кучето и закрещя "Ерика, найн, Ерика, найн!". Бре, какво крещи тая по кучето, какво е това "Найн!", дето да не прави Ерика? Изака се кучето, ето какво било това "Найн". И докато в България лелката ще си отмине заедно с Ерика, без да и пука дали Ерика е правила "Найн!" в двора на църква или на детска площадка, германката отиде до стълба на третата снимка, взе си едно пликче и отиде чинно да почисти след кучето си. Въпрос на възпитание.

Второто нещо, което ми направи впечетление са велосипедите. Пълно е с велосипедисти (и велосипедистки!) на най-различна възраст. Не пречат на никого, не правят задръствания, не цапат. Затова снимах навсякъде велосипеди - спортни, градски, дамски с кошница за покупки - всакакви. Един пич си караше велосипеда направо с костюма и вратовръзката. Е, верно че улиците им са облизани и нямат мръсотия по тях (нали си нямат Бойко Борисов завалиите), та пича едва ли се цапа докато отиде до офиса си. А аз си карам колелото из София, ходя на работа с него даже от лятото, но освен псувни от разни селяни в жълти таксита или новоизлюпени баровци , друго не съм видял.

2 коментара:

  1. Hubavo si vidql kakvo e vyv Frankfurt, a zashto togava si vze obratniq samolet za BG... Az sym emigrant tochno vyv frankfurt, i za nishto na sveta nqma da se vyrna da jiveq v smrydlivata bylgaria, koqto vprochem obicham do bolka, i koqto e tolkova na bylgarite kolkoto Kosovo e na syrbite

    ОтговорИзтриване
  2. Първо - пиши на кирилица, като си българин.
    Второ - защото съм бил там служебно, командировка. Билета ми е бил двупосочен.
    Трето - имам един пост в блога си, наречен "Пътища, които си избираме" и който се отнася за въпроса за емиграцията.
    И четвърто - аз не искам България да стане като Германия. Като Чехия да станем е достатъчно.

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!