25 юли 2011

Глупак на заплата

Вече почвам да се съмнявам, че е заразно. Или е генетично. А ако е генетично, дали е генетично по славянска, или по българска (прабългарска за някои) линия. Ако е заразно - край, за това лекарство няма открито, няма открито.
Или може би е част от длъжностната характеристика?
В любимата на българската политическа десница Търновска конституция са записани всичко на всичко 6 (шест) министерства - външни работи, вътрешни работи, просвета, финанси, правосъдие и войната. Такава глупост като Министерство на труда и социалните грижи не е била предвидена. За сметка на това Сульо и Пульо се точат на днешната българска Конституция, в която броят на министерствата не е посочен. Вместо обаче да пишат разни глупости за финансовата стабилност на страната, по-добре да закрият половината министерства и агенции с ранг на министерства. И да посочат останалите поименно, като в Търновската конституция. 
Що съм толкоз краен ли?
Ми как няма да съм краен, когато виждам как за министри се назначават откровени глупаци, и то се назначават просто щото трябва да се назначи някой. Иначе не може. Иначе светът ще се свърши, ако няма Министерство на труда и социалните грижи.
Хайде бе! Какъв труд, какви социални грижи, какви 5 лв? Че то който работи в България, да не би министерството да му е намерило работата, да не би някой чиновник от министерството да ме е завел мен за ръчица до работното ми място и да ми е казал: "Седи тука Момчилчо и работи!"? Че то социалните грижи освен за циганите за други отнасят ли се? Че то това, дето се дава като социални помощи - вземете едни майчински например - това въобще с какви очи го официално го съобщаваме, че съществува? 300 лв майчинство ... 200 лв за раждане на дете, за раждането на още едно българче... 
Газовата криза свърши, смятаме загубитеСамо си направете труда да прочетете изръсеното в ефира на Нова ТВ от министър Тотю и да ви питам няма ли да дойдете на моето - "Социалният министър размрази заплатите". Това знаете ли на кое ми напомня? Напомня ми на една малоумна пресконференция от януари 2009 година на тогавашните министри Станишев и Димитров. Та на фона на току-що завършилата газова криза (когато Путин показа на Европа, че война може да се води и без атомни бомби, танкове и подводници), в която България го играеше булката на циганска сватба - след сватбата всички я уважават, а на сутринта я наричат "курва". Та двамцата - министър-председател и министър на икономиката си спретнаха една пресконференция, на която господин министър - председателят Станишев се обърна към подчинения си министър на икономиката Димитров с думите (цитирам по памет): "Господин министре, моля да обявите края на газовата криза". Господин министъра на икономиката подаде в отговор един лист на шефа си с думите: "Господин премиер, моля да ми разрешите да обявя края на газовата криза". Господин Станишев се подписа на получения лист и на свой ред каза: "Разрешавам да обявите края на газовата криза", след което Петър Димитров НАИСТИНА обяви краят на газовата криза в България.
Сега, някой ще попита, що се връщам толкова назад и къде е връзката? Не само защото в интервюто на министър Тотю абсурдите са същите, като при Станишев и Димитров. Не само Големанов, дето ни се смее в лицето на нейчонеевият прицип за държавата и вицепремиера.
А защото ми писна да ме управляват по-некадърни, по-глупави и по-неграмотни от мен хора. Хора, които са специалисти в нищоправеното, че по-лесно и в нищоказването, че друго не могат. Хора, които нямайки какво да кажат, се крият за думи, чието значение не им е ясно. А от другата страна, гледайки с влажно и с разбиране, угоднически кима и мълчи някоя журналистка - иначе казано "будната обществена съвест".
И понеже, господин министре, едва ли ще доживеем да ви попита някой (включително и от милата на сърце ми опозиция в лицето на БСП и ДПС), искам аз да ви питам - тъй или иначе аз като гласоподавател и данъкоплатец съм ваш работодател - следното:
  1. Как ще растат заплатите на база производителност на труда, като у нас 90% от икономиката е в частни ръце; а частниците се научиха в условията на криза да произвеждат същото, но с по-малко хора. Тоест, съкратиха персонала, а останалите просто поеха работата на съкратените. Така реално се увеличи производителността на труда само че заплатите не се увеличиха с оправданието "Криза е!". Как ще принудите частния сектор да увеличи заплатите с нарастването на производителността? 
  2. На фона на гордо рапортуваната средна заплата от 843 лв във вашето министерство, която се оказва че е с цели 0,8% по-ниска от миналогодишната (един вид сте ни спестили нещичко, не тежите на бюджета, заплата вземате колкото да не е без хич, нали ...) само да ви светна - а бе я по-добре се консултирайте с някого преди да ги говорите тия глупости и да си мислите, че ви вярваме или че нещо умно казвате. Тия 0,8% са 6 лв бе, пич, откъдето и да ги погледнеш, както и да ги смяташ. Да не мислиш, че ако ти си скаран с математиката, и останалите сме тъпанари като теб?
  3. Господине Тотю - разбирам ви, че трябва задължително да споменете името на Тъпанаря от Банкя и някакво ценно указание, което ви е дал, но не мога да се стърпя да попитам - вие досега в министерството не съобразявахте ли политиката си с националната статистика? И ако не сте, а сте получил ценно указание да го правите - как точно ще съобразявате политиката си с националната статистика в бъдеще? Значи ли това, че след като почнете да се съобразявате със статистиката, минималната заплата ще стане 540 лв; на тази база един работник ще може да си поиска 1000 лв заплата; аз като инженер ще мога да си поискам 2000? Че то ако само с едно съобразяване е ставало, къде бляхте досега?
Та всъщност цялата тая работа иде да каже - писна ми. Писна ми от вас - костовци, бакърджиевци, овчаровци, масларовци, миленвелчевци, станишевци, догановци, местанчета, бойковчета. Писна ми от вас. Писна ми от наглостта, арогантността, некадърността, некомпетентността ви и най-вече - от безпардонната ви байганювщина. Писна ми да живея в някакъв абсурд, всеки ден да е като предишния, всички политици да са като предишните и така до 1944. И хората, които са на върха, да се отнасят към мен по същия начин, както и през комунизма. 
Първи жълт.
Писна ми от вас, големановчета малки и големи. Като нямате какво да кажете, мълчете. Като нямате какво да направите, вървете си. Светът ни се смее заради вас. Няма друго място на света, в което Лидл да отвори магазин и хората да се избиват за евтини банани и да се редят на опашка до среднощ, а в същото време лентата с много "ура!" да е прерязана от кметицата и социалният министър. Няма друго място на света, където една атомна централа се строи 23 години, една магистрала - 38 години - и двете още не са завършени. А вие се угоявате и ми обяснявате, че "средната заплата в страната вече скочила с 15 лв и вече е 750 лв", или пък водите 3 месечни спорове може ли да се вдигне МРЗ с 30 лв или не може? 
Че то ръце не ви останаха и дупки по тялото да си бъркате в тях!
Писна ми да ми взимате 1/3 от заплатата като данъци, с които да си назначавате производните глупаци на по-големи от моята заплати, и да ми обяснявате, че моята заплата ще скочи когато производителността ми скочи.
Писна ми в България да се назначават глупаци на висши позиции, които да говорят глупости, да вършат глупости, да мислят само и единствено за глупости. 
И да вземат заплата за това.

6 коментара:

  1. Изключително глупава статия. А Тотю е един от малкото свестни в този кабинет, колкото и на някои лумпени да не им харесва

    ОтговорИзтриване
  2. Тотю е единственият социален министър в света, който е присъствал на откриването на магазин Лидл. Това е магазинът на бедните в белите страни - Лидл, Алди, Пени маркет, Лидър прайз. Тотю е точно толкова неориентиран, колкото и предшественичката му Масларова. Тотю, понеже е свестен министър, говори на ангро (което му е простено при шеф като Бойко), че 2+2=5, без да обясни как 2+2 ще стане 5.

    ОтговорИзтриване
  3. Тони Кръстев каза
    Тотю е от тези утайки на "прехода" на прехода,които още преди да си отворят устата се знае какво ще кажат.БКП инженер (по запознатите знаят какво значи това) по канализация,мижитурка в "подкрепа" личната улично театрална трупа на неморалният и безскрупулен доносник Тренчев.И сега Тотю си е в своето амплоа дребен бацил пръскащ заразата на своите господари по-големите и оядени вече паразити.

    ОтговорИзтриване
  4. Хубаво написано, само не разбрах защо и Костов е намесен. Пизицията "всички са маскари" не е най-умната.
    Затова няма да дам гласа си.

    ОтговорИзтриване
  5. Защото ако поне един не беше маскара, щеше да повтори мандат. А Костов, понеже не е маскара, понеже по негово време всичко ни беше по мед и масло, затова сега се е свил до 5%. Може би за тия 5% наистина по негово време е било добре, знам ли?

    ОтговорИзтриване
  6. Аз само да спомена, че ЛИДЛ изобщо не е евтин магазин. Продават скъпи немски боклуци. Как може охладено месо, внос от Германия? Не може. Охладеното месо има годност 72-часа. Познайте как е влязло в България!

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!