16 февруари 2011

Да возиш Мистър Дейзи

Това може да се случи на всеки. Не го пожелавам на никого, разбира се. Дори има една поговорка - На пътя ти внимаваш, ама други не внимават.

Понякога "другите" са шофьорите на НСО. Които, съдейки по пътниците, които карат, би трябвало да са най - добрите в занаята си.

Не че не е имало инциденти с кортежите на Първанов, Станишев, Румен Петков... знам ли още кой.

И всеки път гардовете на НСО са невинни, всеки път е виновен "другият" - малкият човек. Не се отстранил от пътя, не е дал предимство, студентката беше извършила неправилна маневра наляво... 

Дразнещото в случая е сервилността на медиите и усилията им да ни обяснят как черното, дето го виждаме, всъщност е доста бяло, ама леко е потъмняло, пък и го гледаме под ъгъл, а и отдалече, та всъщност си тая дупка не е дупка. 

Ориент, какво да го правиш. Къде е България, а къде е Чехия

Да не повярваш колко лесно е да се спестят едни 400 000 евра.

Какво трябва да се случи, че да си кажем "Хайде стига", а? 

И в момента моите мисли не са насочени персонално към Бойко Борисов - инциденти на пътя може да се случат на всеки. Наглостта на автомобилите на НСО, липсата на виновни у НСО, безнаказаното им поведение -  в такъв случай не е ли по-добре да се вози отзад Мики Маус, а не премиер, президент или председател на НС? 

Не че и с други министри и политици не е имало инциденти. Спомням си сълзите на Премянов, когато обяви за катастрофата на трите депутатки от БСП през 1996 г., които така се бяха разбързали за срещи с избирателите си, че стана белята и добре, че нямаше други пострадали.

Само че нещо много зачестиха напоследък инцидентите с кортежа на Бойко Борисов. Само преди месец край Плевен блъснаха студентка, че и тя се оказа виновна отгоре на всичко. Сякаш не знаем как шофират жените, сякаш не виждаме как "захапват" волана и се движат с постоянна скорост от 70 км/ч, независимо от ограниченията. Така шофират близо 90 % от жените, едва ли точно пък тази да е била в останалите 10. 

Вчера пак - този път на Бучин проход (дори не го знам къде е). 

Хайде, холан, ние не сме шофирали, ние не сме били застигани и натискани от автомобилите на НСО. 

Не искам и нямам намерение да определям кой е виновен във вчерашната катастрофа. Гледах репортажа на бТВ (този не е онзи от новините, но е наличен на сайта на бТВ). Възможно е наистина водача на Пасат-а да е виновният, не е необходимо да хвърляме камъни по НСО всеки път само защото са със специален режим на движение. 

Проблемът е в някои реакции както преди, така и след инцидента. Зная от собствен опит как се движат коли на НСО - много често доста грубо, арогантно и с превишена скорост. А хайде да не се заблуждаваме, дори когато не са на работа доста често служителите на НСО (всъщност, не само НСО, а всичко живо, което има някаква карта) карат както си искат, като при проверка от страна на КАТ просто си показват картата и се разделят като колеги по живо, по здраво.

След инцидента ... то направо ми е смешно като се сета. Репортерката на бТВ така понамекна леко, че видите ли, ударът между джипа и пасат-а е в предната страна, обаче е одраскана и задната лява врата на джипа, пък там е бил министър - председателят и то направо си иде като атентат... 

Всъщност, това е американизирането на журналистиката ни - с преки предавания от мястото на събитието, с обръщение на малки имена и с идиотското търсене на малоумни сензации - така беше и когато гръмна Челопечене, та Ана Цолова все питаше какъв е химическият състав на боеприпасите и има ли вредни неща и много и се искаше неко` снаряд я със зарин, я със зоман, я с някое друго БОВ да беше се оказал там, че да гръмне сензацията първо от бТВ. 

Не стига това, ами рекламно клипче за качествата на шофьорите от НСО извъртяха в новините - оказа се, че това са най-най- подготвените, само дето не вкараха и Шумахер да обяснява кой точно офицер от НСО го учил да кара.

Сутринта пък, пресни пресни от снощното навеждане, поканили не кой да е, а полк. Злати Райков, началник на транспортната служба на НСО да обяснява в "Тази сутрин" кой е виновен за инцидента. Според вас, кой е посочил като виновен полк. Злати? Шофьора на НСО? Я пак ... Я си пуснете клипа на бТВ и чуйте какво казва Яна Петрова и пак си помислете.

И върха на сладоледа обаче изявлението на премиер - министърът за неговото шесто чувство и че всъщност, шофьорът на НСО не е предизвикал катастрофа, а е спасил живот. Обяснението му е някаква имагинерна реакция. Това ме подсеща за един виц, за един велосипедист, който блъснал човек на улицата и му казал: "Ей, имаш късмет, обикновено минавам от тук с автобус". Въобще, що за глупости са това, има предчувствие, казал им там нещо си, и прочие - на разбрах Бойко да е отишъл лично до другата кола да види дали има пострадали. То не е и редно де, всеки може да е там, всякакви хора, току виж някоя мутра го застреляла заради пасат втора ръка. Само че не се връзва с изпращането на цял самолет до Бургас (нищо лично към Христо Мутафчиев, да се оправя по-скоро) за сметка на данъкоплатците.

А знаете ли обаче какво ми направи впечатление?

Помните ли дните, в които Бойко го играеше кмет на София? Помните ли писмата, дето ги пишеше до Първанов и Станишев да не използват специален режим да движение в натоварените часове на движение, щото това видите ли, пречело на софиянци целокупно да отидат на работа и да работят, да плащат данъци и да издържат премиера и президента. 

Нещо не куца ли тук? Тия хора, които са пострадали в пасат-а те на гости ли са отивали някъде?

2 коментара:

  1. Слаба статия! Не виждам смисъл да се политизира поведението на НСО, чиито служители са назначавани в отминали времена и чиято дейност е удобно нерагламентирана от предишните правителства!

    ОтговорИзтриване
  2. Поведението на НСО не се политизира, а се коментират зачестилите инциденти с коли на службата, при които случайно или не, виновни са винаги другите шофьори.
    Друг е въпросът, че начело на държавата застанаха отбор милицонери по рождение.

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!