09 май 2017

Лежи, мълчи и не мърдай

Веднъж вече писах за жените на фронта, сега обаче ще пиша за една жена от друга категория.

Людмила Павличенко е руска снайперистка, най-успешната жена-снайперист в световната история. По официални данни е убила 309 немски войници, включително 26 снайперисти. По време на войната е изпратена на обиколка в съюзните държави с цел по-бързото отваряне на втори фронт срещу германците. На среща в Чикаго в края на 1942 г. тя излязла на трибуната и казала пред присъстващите: "Господа, аз съм на 25 години и до тук съм убила 309 фашистки завоевателя. На мен ми се струва, че вие се криете зад гърба ми!"

След завръщането си в СССР до края на войната Павличенко е била инструктор на снайперисти, а след края и се е дипломирала като историк в Киевския университет.
На нея е посветена песента Miss Pavlichenko.

Людмила Павличенко не е единствената жена-снайперист в руската армия по време на Втората световна война, повече може да прочете тук (на руски, в коментарите) и тук (на английски).

Но! 

Днес отново е 9-ти Май, отново има Парад на победата в Москва и отново разни дребни душици се размотават из нета да обясняват к`ви гадове са руснаците, кое било ден на Европа и кое сме трябвало да празнуваме.

9-ти Май и Парада на победата е празник на хората като нея. 
И това е добре да се знае от от онези, които мерят кой, кога, къде и какво е подписал и на коя дата баш точно е било.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!