04 февруари 2019

Новата банкнота

Вземаме банкнотата, изпъваме дланта, поставяме банкнотата
отгоре и чакаме.
Пазаруваме в Celio тия дни и ми връщат ресто 5 лв на цяло. Зад касата са управителят на магазина и касиерката. 
Виждам, че банкнотата е нова и им казвам:
- Абе вие знаете ли го тоя номер с новата банкнота?
Двамата се споглеждат: 
- Ми не!
След около десетина секунди краищата на банкнотата почват
да се подвиват.
- Аз го знам от края на 80-те, тогава покрай Голямата екскурзия БНБ пусна голямо количество нови банкноти, после и в началото на 90-те като почнаха да печатат новите пари и те банкнотите нямаха кой знае какво време да остареят, та значи вземате една нова банкнота, да не е прегъвана, изпъвате си дланта, поставяте банкнотата отгоре и за около минута и тя почва да се огъва. Не знам защо става така, но винаги работи - и им го демонстрирам нагледно с банкнотата от рестото.
На 30-та секунда банкнотата е вече доста огъната. Това го знам
още от 1988-89-та, тогава имаше много нови банкноти от левче
и два лева (кой да ти даде по-големи?), а после и когато почнаха
да излизат и новите банкноти от 20 и 50 лв ("десиславките" и
"дановките"), а след тях и от 100, 200, 500 и т.н., те банкнотите
нямаха време да остареят в ония години; та и тогава това "огъване"
беше доста разпространено, моите приятели го знаеха.
Момчето казва:
- Е не го знаех това, аз съм 91-ви набор.
- Нищо бе, сега вече го знаеш.
Вземам си покупките и тръгваме с жена ми да излизаме и в момента, в който излизам, се сещам, че в този магазин трябва да ми доставят едни дънки след корекция (купих ги в друг магазин на Celio). Връщам се да се разбера кога ще си ги получа и какво да видя: двамата извадили по една нова банкнота от касата, изпъна ли си дланите и пробват да я огънат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!