20 април 2023

Автобиографии

 Чета в момента "Аз, Майя Плисецкая" (за книгата като я прочета ще разправям). Преди години видях, че има и "Аз, Фелини". И филмите на Фелини само съм ги чувал (от друга епоха са все пак), но поне знам, че е световно известен режисьор, оставил диря след себе си. 

Майя Плисецкая пък е име в балета - не в руския, в световния. Нея съм я гледал, преди години пуснаха въпросното видео по-долу по телевизията и мама ме викна да го гледам. С един куршум два заека да ударим, хем Болеро да слушам, хем Плисецкая да гледам, ама аз основно спомени от Болеро-то имам. Но не пречи да знам, че Плисецкая е голяма работа. 

А не е необходимо да и четеш автобиографията, за да разбереш що за живот е водила - достатъчно е да прочетеш страницата и в уикипедия. Баща и разстрелян през 38-ма, майка и изчезва малко след това в А.Л.Ж.И.Р., отгледана от леля си, с лишения и страдания. 

За Фелини не мога да ви кажа дали е имал нещастно детство или какво трудности е преживял, но не това ми е важно в момента. 

Просто от едната страна имаме Майя Плисецкая и Федерико Фелини, които имат 1000% основание да напишат автобиографични книги, озаглавени "Аз, Майя Плисецкая" или "Аз, Фелини". А от другата имаме костинбродския циганин, който преди 15 години написа (написал ли е?) "Аз, Азис".

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!