10 май 2020

Добре дошли в Републиканската партия

Чорбаджията в старата фирма, българин, емигрант в Съединените щати, го раздаваше републиканец. Както казваше баба, кога стана калайджия, кога ти почерня гъза. Обама не му харесваше като президент, все едно у нас президент да стане циганин. Когато бай Тръмп спечели изборите, чорбаджията плуваше на метър на земята от щастие, много се кефеше на растежа на американската икономика, на който и да се обадил, всички били busy. И макар да беше републиканец, и макар да имаше американско гражданство, не ходеше да гласува, защото в Ню Йорк мнозинство имали демократите и нямало смисъл. 
Долната история сигурно би му харесала. 

Веднъж гостувах на свои приятели в Съединените щати и попитах шестгодишната им дъщеря:
- Ти каква ще станеш, когато пораснеш?
- Президент! - без да се замисли отговори тя.
- Виж ти! - казах аз - А какво ще правиш, когато станеш президент на страната?
- Ще построя дом за всеки бездомен и ще нахраня всеки гладен.
Трябва да отбележа, че нейните родители (моите приятели) са убедени демократи.
- Добре - отговорих аз. - Но за да подслониш бездомния и да нахраниш гладния не е задължително да чакаш да пораснеш и да станеш президент. Можеш да започнеш още сега, отиди да почистиш листата от моравата ми, разходи кучето ми и аз ще ти платя за това 30 долара. След това двамата ще отидем до магазина и аз ще ти помогна да намериш някой бездомен там, на когото можеш да дадеш парите и той да си купи храна и да си плати за нощувка някъде.
Момиченцето се замисли малко и каза:
- А защо този човек не дойде той да почисти листата и да разходи кучето и сам да си заработи парите?
- Добре дошла в Републиканската партия! - казах аз.
След този случай родителите на момиченцето вече не ми говорят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!