Първо се появиха магазинните предавания, посветени на жената-домакиня. Емблематично е "На кафе" с Гала, след него пристига предаването на Марта Вачкова по Канал 1, някои от телевизиите от втората линия също си имат такива магазинни ток-шоута, в което се разменят безброй рецепти за кекс и веднага след тях - последните диети за отслабване. Самото същество Гала ми е противно още от времето на Супершоу "Невада" и един от най-приятните ми моменти в живота ми беше свързан с много гаден майтап на неин гръб от Део (а пък тоя тъпак колко ме нервира!!!), свързан с фотосесията и за "Плейбой" и за липсващите и цици (все още липсват, каквото и да прави).Към тия двете не е зле да прибавя и Иван Звездев и неговото "Манджа-шоу".
Моите откъслечни и крайно епизодични наблюдения върху аудиторията на подобен род ток-шоута е, че вместо жени-домакини тя е изградена основно от безработни/пенсионирани лелки с ролки, басмени рокли и миришещи на лучец и морковки. Въпреки това предаванията си имат запазени минути за висша мода, все едно на леля Веска от Полски Тръмбеш нем`а и стъпи крака в зарзаватчийницата за праз лук ако не е облечена с последен модел на Карл Лагерфелд. Отделно, понякога водещите са доста скарани с модата, друг път гостите им (а те обикновено са от хай-лайфа; благодарение на подобни предавания Евгени Минчев, Дим Дуков, Маги Желязкова и прочие измет на тълпи обикалят по телевизиите).
След като "женските" ток-шоута у нас окупираха женската аудитория в ранния часови пояс, но така и не излъчиха българската Опра, телевизиите решиха да минат на по-високо ниво и да пуснат специализирани "женски" канали. Така от Нова ТВ подготвиха за целта някоя от Диемите, а от Foxlife си пуснаха канала Utiicima. От Utilisima-та всъщност нямам право да се оплаквам, тъй като от там мама набра някаква рецепта за чийз-кейк, който се оказа бая успешен (същата работа щеше да свърши и 10 минутно ровене в нета).
Всъщност, Foxlife не е ли собственост на бТВ?
Няма значение чия собственост е, тъй като въпросната бТВ нарои преди година сума ти бТВ каналчета - като след канала "за него" (бТВ Action) дойде ред и на канала "за нея" - бТВ Lady.
Да не споменавам поне десетте списания, пак посветени "на нея" - от българските издания на Ел и Космополитън (последните ме накефиха максимално - пристигнаха с голямата кошница, разминаването между очаквания и реални продажби ги приземиха набързо и накрая орязаха формата на списанието, рекламирайки "новото, по-малко Космо..."), Ева, Бюти, Мюти, Кюти и кюлоти и дори позабравеното "Жената днес". Плюс разните женски сайтове, онлайн списания, форума БГ мама и подобните му и разните сателитни канали с техните женски ток-шоута или чисто женски нон-стоп предавания.
Да не пропусна да отбележа - нито едно от тия списания не минава за женския отговор на Плейбой; нито един женски канал не е еквивалента на Space platinum. Навсякъде е едно и също - рецепти, диети, мода, дом, мебели, съвети и реклами (тук е момента горещо да препоръчам да прочетете това).
Е, в крайна сметка, кой ги гледа тия предавания и въобще кой им плаща заплатите на работещите в тия телевизии, списания, интернет сайтове? И за какво? Колко е аудиторията у нас, към която е насочен поредния тв-канал, който ще повтаря турските сериали до втръсване, ще върти реклами на дамски превръзки и леля Мария с нейния прах за пране до безумие?
Хайде да сметна - 3 500 000 жени у нас, приблизително. От тях тия, които работят и съответно са на работа в часовия пояс от 8:00 до 18:00 са 1 500 000 - 1 800 000. Значи на телевизиите остават 1 700 000 - 2 000 000 потенциални жертви. От тях 500-600 000 са ученички в различна възраст - някои ще гледат, някои няма да гледат, но като цяло, те киснат повече в нета, отколкото пред телевизора; почти 1 000 000 са пенсионерки - те са особено труден за привличане таргет - като си знаят, че Ферхунде я повтарят по бТВ в 4 следобед, с топ не мож` ги накара да си променят навиците.
И колко останаха - има-няма 400 000.
А бе тия, дето правят маркетинговите стратегии и плащат за реклама могат ли да смятат?
А бе тия, дето правят маркетинговите стратегии и плащат за реклама могат ли да смятат?
Няма коментари:
Публикуване на коментар
За Бога, братя, коментирайте!