29 юли 2014

Le Petit Nicolas


Когато бях малък, "Малкият Никола" беше една от любимите ми книги. Аз имам вредния навик (за мен не е вреден) да чета, докато ям и въпросната книжка доста често ми правеше компания на обед, след училище.
Вкъщи имам изданието на издателство "Отечество", което обаче се оказа непълно. Пълното го прочетох едва преди няколко години, докато бях в Чехия. То бая бързо се чете, хуморът на Рене Госини е много приятен, нещо от типа на братя Мормареви, а илюстрациите на Семпе го допълват великолепно.
Нали съм ви казвал, книжно дете съм. 
Та онзи ден случайно открих, че книжлето е филмирано. Е, не са филмирали пълната книга, то няма как да стане, но все пак се е получил много приятен филм. Час и половина мина много приятно - като се почна от момчешките номера в училище и се свърши до вечерята с г-н Мушбум, шефът на таткото на Никола.
Малко бяха спестили ролята на съседа, г-н Бледюр, сведен е до второстепенно присъствие в няколко кадъра. Би било добре, ако бяха вкарали епизодът с колелото на Никола във филма, но нейсе, и на това съм доволен. Липсват и ваканциите на Никола, почивката му на море и на лагер, но пък то не може всичко да набутат във филма, иначе по-добре да снимат сериал.
Накратко - ако не сте гледали филма, дръпнете си го от нета или го потърсете онлайн и го гледайте. А ако не сте си купили книгата (има ново издание отпреди 3-4 години), това вече наистина е голям пропуск. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!