07 октомври 2015

Medicus dactiloscopius

Здравният министър Петър Москов бавно, но сигурно се превръща в клоуна на настоящото правителство. 
Една година се напъва, обикаля по телевизии, обяснява, размахва ръце, ражда нек`ви бесни идеи как да спре източването на Здравната каса, и накрая к`во - напънала се планината, родила мишка.
Сега ще въвежда пръстов отпечатък в болниците. За по-сигур, да не източват здравната каса.
Аз, господин министре, съм редовен данъкоплатец. Плащам си всички данъци - имот, смет, на автомобила, здравните и пенсионните осигуровки (тях ги плаща работодателят ми, но ги плаща редовно, съдейки по фиша за заплатата ми). Ако не са платени, вината е в работодателят ми, не в мен. 
А когато се разболея, като отида в болницата, искам да ме лекуват, не да ме проверяват до девето коляно престъпник ли съм или не съм престъпник; платил ли съм си здравните вноски (след като съм си платил интернета) или не съм си ги платил. Източва ли болницата Здравната каса или не, това също не е мой проблем.
Утре, като откриете че болницата е заобиколила съвършената ви контролна система и пак е намерила начин да точи Здравната каса мен ли ще търсите да плащам, нали моят "отпечатък" е в системата?
Като искате да контролирате болниците, търсете работещ вариант, който изключва ползването на личните ми данни. Не ми давайте за пример Турция, че там било с отпечатък на цялата длан - идете в Европа, в белия свят, там има ли го това? 
Няма го. Влизал съм в болници в Европа, никъде не са ми искали отпечатък от пръста, ма имало го, нямало го в личната ми карта, никой не се интересува - питат можеш ли да си платиш, имаш ли здравна осигуровка. Ако имаш, струва толкова, ако нямаш, струва в пъти повече. И съм доказвал кой съм не с личната си карта и кръщелното си свидетелство, а с онази проста синя карта, дето я издава НЗОК за пътуване в чужбина.
С неоценимата помощ на Петър Москов скоро и това ще стане
Аз пръстовия си отпечатък не съм го положил за да може Сульо и Пульо да го ползват за каквото им скимне, а като част от системата за защита на личните ми документи. Последното, за което може да се използва пръстовия ми отпечатък е да ви улеснявам в поредния ви пристъп на логорея.
И, апропо, не се ли замисляте на първо време, че ако има болници, които точат здравната каса, това са лекари - също такива лекари като вас самият! 
Не ви ли се струва, г-не Москов, че година и половина гребете в грешния канал?
Ах, да забравих - чичо ви е бил на изборите Георги Димитров, простено ви е.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!