28 декември 2011

За честта на пагона

Аз съм о.з. младши лейтенант от БА. Завърших ШЗО "Христо Ботев", после командвах взвод от Вътрешни войски. През живота си, по-скоро по време на службата си нямам и един ден като офицер - най-много съм бил старшина-школник както хилядите други, завършили ШЗО през годините. Офицер станах в деня на уволнението си, тоест, при минаването ми в запас на 01.01.1998 година. Аз нямам усещането, че принадлежа към пагона. Или към българското офицерство. Би било глупаво от моя страна. За мен поздравът "Господа офицери!" е толкова далечен, колкото и "Селям алейкум" или "Шалом". Аз, ако съм искал да стана офицер, щях да завърша военно училище. 
Днес сутринта попаднах на едно интервю с генерал-лейтенант Бойко Борисов по Нова ТВ с гост-водещ Константин Вълков от Дарик радио. Та там нашия тъпанар се жалва от това, че е трябвало да напусне МВР заради тройната коалиция. 
Май Борисов е единственият офицер - и от армията, и от полицията, подал оставка заради Тройната коалиция. Друг е въпросът колко е офицер, при положение че в последните 20 години 10 е работил като пазвантин, 4 като кмет и 2 като министър - председател. Очевидно е добър пазвантин, след като пази Тодор Живков и Царя. През това време колегите и съвипускниците на Борисов бяха на действителна служба в редовете на МВР и растяха заслужено. Е, с назначаването на Борисов за главсек на МВР нещата си дойдоха на мястото, от полковник скоростно го произведоха в генерал - майор. А после и в генерал - лейтенант. 
Съгласно Търновската конституция, князът (царят) е главнокомандуващ на българската войска в мирно и военно време. През 1912 година цар Фердинанд І се обръща към началник - щаба на армията генерал Савов с думите: "Генерале, поемете командването - аз дослужих до поручик!". В същото време, като главнокомандуващ едва ли Фердинанд е бил майор или полковник - на запазените снимки от онова време е с генералска униформа. Повишаването в чин на коронованите особи е повече от конюктура, отколкото за действителни военни заслуги. Независимо от това, българският престолонаследник княз Борис е строеви офицер по време на Първата световна война и участва в бойните действия в Македония.
Съвременниците на Леонид Брежнев разказват следната комична случка: на поредната среща на ветераните от 18-та армия, където е служил, Брежнев влиза, заметнат с плащ и командва: "Внимание! Влиза маршал!" Отмахва плаща и показва на ветераните новата си маршалска униформа. Сочи с пръст маршалските знаци и трогнат (с насълзени очи - той умееше това) казва: "Дослужился!".  Сиреч - дослужих, дочаках, доживях, признаха ме накрая...
А аз ... да съм знаел, през онзи студен 30 Декември 1997 да съм купил 1-2 килограма месо да си храня котката.
Да види как храни о.з. младши лейтенант...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!