16 февруари 2012

Бонус, че и отгоре!


А аз - инженер ...
А бе, пък толкова ли да съм смотан?!
Ама верно съм нещо адски задръстен!!!
Вместо да стана гинеколог навремето, аз какво - инженер! На ти инженерство сега, ма`ай гащи по обектите и се гордей, че си инженер - а през това време Лъчко Мозъка я къде стигна? И се е нагледал на ... нали, съчетал е полезното с приятното, пък и пръв приятел на един известен тъпанар стана, и в Парламента втори мандат кара вече, че и за едната бройка с мобилен телефон "Верду" да се уреди, ама там нещата се разсъхнаха.
Пък и не е само той - ето я и шефката на НЗОК, Нели Нешева - не били 30 000 бонусите, дето ги получила, ами само 12 156 лв. А като си помисля, тая женица едва ли да работи за 400 лв - тия заплати са медицинските сестри;  а санитарите сигурно и 350 не връзват. 
Странно нещо е моралът на хората, вземаш къде 2 000 лв заплата и си разпределяш бонуси, щото член еди-кой-си от Закона за незнамкоеси ти го позволявал. Ама че си първо лекар, пък после чиновник, ама че нямало пари за лекарства, ама че нямало пари за лечение на болни, ама че Касата плаща 20 лв за пломбиране на зъб, а на ръка доплащам още 60 ... да не израждаме дискусията толкова тесногръдо. Съвест е това, съвест - не иска жената, ама законът, законът задължава ...
Е то какво излиза, в крайна сметка, на фона на доходите у нас ръководството на НЗОК си раздава бонуси все едно България е център на здравен туризъм - половин Европа се избива да идва да се лекува тук! Че пък и нагла на всичко отгоре - щяла да съди Димо Гяуров за клевета! Хайде на бас, че няма дори да заведе дело, ще си остане само с обмислянето на възможността.
Нели Нешева нещо се обяснява
И то щеше да е хубаво всичкото това нещо, ако не бяха клетвите на Дянков и падроне, че държавата била в криза, че пари нямало, и нямало да се раздават бонуси, 13-ти заплати и прочие екстри. Пък то какво се оказа -    пременил се Илия, пак в тия - пак се раздават 13-ти заплати, но вече под формулата "бонус за добре свършена работа". 
Че кое му е на Дянков добре свършената работа? Селските номера с опразването на сметката на Президентството ли? Или родилните мъки по вдигането на МРЗ с невероятните 30 лв? Или безкрайните фанфари, че видите ли вече излизаме от кризата - веднъж и втори път, за по-сигурно? И като искаш да си стимулираш подчинените, дай им по 300 лв накрая на годината - то това аз разбирам като бонус. Къде се отплесваш с 277 000?
Ако за Дянков е ясно - дали му е леля Кристалина Георгиева или не, няма значение, важното е че е нейно протеже - просто на Бойко са му набили канчето и са му казали "Ей тоя ще ти е финансов министър!", то подобни недоразумения начело на НЗОК, при положение че трета година слушаме какво крадливо племе била Тройната коалиция, как те били лоши, подли, нагли и некадърни ...
Чакайте малко, нали ГЕРБ дойде, щото не се траеше положението при Тройната коалиция? Нали тяхната кадрова политика залагаше на експертите, на кадърните и можещите? Е, вярно, получиха се пробиви - Румяна Желева, Калина Илиева, но все пак сме България, тук не става от първия път. Или, в крайна сметка, само сменихме Бужка с Калинка и добавихме няколко нови, така ли?
А аз, аз - белият, образованият, грамотният и говорещият няколко езика - аз да бачкам, че да ви издържам ли? Аз да бачкам, че да си клатите краката в Парламента или да си раздавате десетки хиляди бонуси (12 000 лв е 3 годишна кола на старо) и в същото време майка ми да чака 5 часа да я снимат и гипсират? 
И колко още да ви търпим?
Тя си го каза Нелката - само за едната заплата стои ли се? Само с едната сал гола заплата изкарва ли се? Друго си е да добавиш, да додадеш нещо отгоре - бакшиш ли ще е, бонус ли ще е, допълнително материално стимулиране ли ще го наречеш, 13-та и 14-та заплата ли ще е, премия ли ще е - да има нещо. Иначе какво - гол идеализъм? "От едните идеи чорба не можеш да си свариш" - да ви цитирам Н. С. Хрушчов. Той по друг повод го е казал, пък тук пак криво го разбрахме.
А на мен, на мен кой ще ми даде бонус или премия за това, че съм си свършил работата? Как пък все на мен ми се казва "Това са ти парите, това се очаква от тебе."?
Да съм знаел преди години - инженер ли? Гинеколог, гинеколог да съм станал, ама ...

4 коментара:

  1. Алелееееее, как ни се караше тая от екрана - егати арогантното чудовище.

    Нямам против мениджър на голяма компания да взима добри пари, ама - първо, това е държавна компания и като си се цанила, знаеш за каква заплата отиваш, като не ти харесва, друм, и второ - няма пари за болните и е голям гьонсуратлък да си разпределяш бонуси при това положение.

    ОтговорИзтриване
  2. Изключително нагла и неприятна личност. Хубаво искаше да си каже адреса, трябваше да го направи. Много добре написано, споделям веднага!

    ОтговорИзтриване
  3. Аз за съжаление не мога да гледам български телевизии, тъй като поради часовата разлика съм на работа, когато вървят новините - ще съм благодарен, ако някой ми прати линк към изказването на Нешева.

    ОтговорИзтриване
  4. Не мога да го намеря цялото, беше по-дълго от това, но от 1.50 натам е част от него и може да се придобие представа за интонацията
    http://bnt.bg/bg/news/view/70241/neli_nesheva_za_bonusite_v_nzok

    :) Слон

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!