29 декември 2013

Суперинтелигентен

Семейство "суперинтелигентни"
Досега мислех, че интелигентността е умение, което се развива с четене на книги (на правилните книги, да съм точен), гледане на филми, посещение на правилните учебни заведения и контакти с други интелигентни хора. Досега си мислех, че интелигентните хора са професори, артисти, режисьори, художници, музиканти, писатели. Досега си мислех, че думата "интелигентен" в българския език се степенува "интелигентен - по-интелигентен - най-интелигентен".
Много неща си мислех досега, докато не се набодох на ей тази новина и направо се върнах в първи клас!
Аз, дето си мислех, че трябва да прочета 1-2 вагона книги, че да мога да претендирам, че съм нещо. Или дето си въобразявах, че дипломата от гимназията или от университета (пък от там имам две степени, бакалавър и магистър) тежи нещо, или пък факта, че говоря чужди езици и съответно, гледам филми и чета на тях без проблем.
Не-е-е-е!
Оказа се, че има и следваща степен на интелигентността, и тя е "суперинтелигентен". За да си суперинтелигентен не е необходимо да си завършил СУ, Сорбоната, Кеймбридж или Харвард, или пък да си някво просто инженерче като мен. Дори е по-вероятно ако си ги завършил, не само да не си  суперинтелигентен, но дори и за интелигентен да не може да се класираш - ще си някакъв залухан льольо, ей това си. Докато виж, ако си завършил "Олимпийски надежди", независимо дали с профил "борба", "гребане" или "плуване" (няма значение) вероятността да си суперинтелигентен се увеличава в геометрична прогресия. И особено ако последната книга, дето си прочел, е освежителят за въздух в клозета.
Четейки новината разбрах, че за да си интелигентен не е необходимо да четеш книги, да гледаш филмите с "Оскар"-и, да занимаваш с глупости като изложби, кино, театър или прочие изгъзици - достатъчно е да не маризиш жена си на публично място. Поне така го разбирам от думите на Маги Желязкова. Която пък, от своя страна, е известна с това, че е известна. Май участието и по разни риалита и идва в повече и вече е почнала да се взема много на сериозно.
Но-о-о-о ... кой съм аз, че да съдя? Нито са ме снимали за "Плейбой", нито спя с ония, дето се снимат за него, нито съм завършил спортно училище, нето карам последен модел БМВ или Ауди, нито са ме снимали в Биг Брадър и не съм водил тв игра с малоумни въпроси.
И определено не съм суперинтелигентен!

2 коментара:

  1. Типична байганьовска публикация. Да оплюем другите, за да изпъкнем самите ние. Е, хубу де, вече разбрахме, че си "инжеренче", не е нужно да го натякваш във всеки пост.
    Всъщност аз за втори път наминавам оттук и пак едно и също - аз съм инженер, чухте ли, че съм инженер. Разбрахме, разбраме, спокойно. Само че... какво от това?!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. 1. Хора като Маги Желязкова и Боби Манекена не ме вълнуват ама грам, и не ми е приятно да ме занимават медиите - печатни, ефирни или електронни - с тях. Каквото мога - игнорирам, ама някои нещица ми идват в повече.
      2. Съществуването на разни манекенки, мис туй и онуй и техните тъпкачи, мутри по никакъв начин не влияе на моя социален статус, така че не виждам как изпъквам на техен фон. Но това трудно се разбира от хора с мозъчен кариес. Гледай си там разните реалити формати - Биг Брадъри, Х-фактори, Мюзик айдъли - това ти е нивото, не можеш да надскочиш себе си.
      3. Аз съм "инжеренче" (дори това не си написал правилно, не видя ли, че ти го подчертава редактора?) от 10 години - решил съм, учил съм, станал съм. Постигнал съм нещо в живота си и го разбирам всеки път, като завърша проект и започна нов. Не те знам какъв си и въобще не ме интересува, достатъчно ми е, че се криеш зад маската на анонимността.

      Изтриване

За Бога, братя, коментирайте!