04 февруари 2014

ТемеРутщини


С ръка на сърцето си признавам, Рут има мно`о яки цици! И тъй и тъй ще скокне до 
Лондон, що не вземе да ги покаже на херцогиня Кейт, повече смисъл ще има от
 ходенето до офиса на BBC.
Честно казано, нямам никакво или почти никакво отношение към певицата Рут Колева. Не съм запознат с творчеството и в дълбочина, не следя кариерата й и единственото, което мога да кажа за нея е, че има страхотни цици благодарение на едни полупапарашки снимки, които изтекоха в нета преди години. Аз принципно трудно наричам "певица" всяка една новоизлюпена певачица с албум и половина в кариерата си, но нейсе - това, че аз не я слушам не означава, че други не я слушат. Пък и какво разбирам аз от музика, като се знам какъв музикален инвалид съм, и че всяка вечер лющя по кило и канче ракия и дъня "Доко, доко" до дупка?
Та като говорим за певци и постижения, вчера стана ясно, че спомената Рут е поканена да пее на живо в BBC и то не кога да е, а на култовата за англосаксонския свят дата 14 Февруари! Представяте ли си: цветя, купидончета, амурчета (то едно и също, ама за бройката го слагам), плюшени сърчица, плюшени играчки, вечери на свещи, романтика, туй-онуй и накрая ... "Riuth Koleva live in BBC"!
Още неизстинала новината от Лондон и от някъде на майната си на другия свят Рут го ударила на чест и достойнство и се разгневила на сънародниците си, които не я подкрепят (поне така е поднесена новината в dir.bg). 
От една страна - права е Рут (ако е тя, де). В смисъл, това дето го е написала въпреки правописните грешки е вярно за значителна част от сънародниците ни (чукча писатель, чукча не читатель). Диванета сме си, прост народ - какво да ни правиш. Виж, баща и например, вероятно е друго нещо - може да щангист момчето, но още навремето е чел Шекспир в оригинал и съм сигурен, че е толерантен и културен човек. Сигурно щото не е българин.
Но пък от друга страна, не виждам какво особено постижение е това, да те поканят да пееш на живо в някакво радио, та било и BBC. Нито е първата, нито последната - вероятно в BBC канят подобни певици всяка седмица, да не кажа всеки ден. Пък и не знаех, че е задължително да я подкрепяме Рут - мислех си, че е хубава новина, но не предполагах, че от нея следва да ни обземе вълна на национална гордост и патриотичен подем.  А и да си призная, не ме и вълнуват постиженията на "певици", на които не знам нито една песен и които са почнали кариерата си от благодарение на sms-ите на зрителите на евтините шоу-програмки за забавление на същия този Българин, когото оплюва Рут.
Изскочиха ми 4 профила на Рут Колева, но предполагам, този е истинският. "Гневното" обръщение 
към Българина е в него
Та всъщност това, което искам да кажа е ... може да сме българи - прости, вмирисани и невъзпитани, може да сме неграмотни и примитивни, може да слушаме чалга и да се наливаме с ракия, а после да си бием жените под път и над път; но ти, кифло, не си човекът, който ще ни сочи с пръст. Това, че си отишла да си вееш шундата на майната си в Индонезия или където и да си не те прави нещо повече от нас. Това, че са те викнали в някакво треторазредно шоу по BBC съвсем не те прави нещо повече от певица по селски сватби.
Ясно?

2 коментара:

  1. Най ги обичам такива "гневни" обръщения с обобщаващ характер и претенции без покритие. Всеки отговаря сам за себе си. Ми аз защо като кажа, че съм от България никой не извръща глава?! Хайде стига глупости, чиста проба PR с елементи на "вижте ме колко ми порасна работата"...

    Хареса ми публикацията ти - особено края. На няколко пъти искрено ме накара да се усмихна :))) Благодаря!

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!