19 май 2015

Това, за което министър Москов не говори


Когато работих на Мартиника ми се наложи да си правя зъб. Скъпо, евтино, наложи се. Отидох на зъболекар, а той дойде и ми каза (каза го на Иван, че аз не говоря френски, а зъболекарят не говореше английски, та ползвахме услугите на преводач): "Господине, сега ще усетите едно леко бодване, това е упойката и повече няма да усетите нищо".
И наистина не усетих нищо.
Е, услугата ми струва около 80 евра, до колкото си спомням, но пък упойката е включена в цената. Няма да се мъчиш, няма да се страхуваш ...
У нас обаче е друго. Ние сме корави балканджии и за нас е въпрос на чест да ни оправят зъбите без упойка. Ако искаш да не те боли, плащаш си. Упойката е или лукс, или глезотия. Затова Здравната каса още от време оно (още от времето на Костов) поема разходите за 2 метални пломби и 1 вадене на зъб. Почти 20 години вече.
Ма господин министърът не говори за тия неща.
Не казва кога Здравната каса ще разшири пакета с услуги, които поема.
Не казва кога ще има повече линейки за "Бърза помощ", не казва кога ще се вдигнат заплатите на лекарите така, че да не емигрират в чужбина.
Не казва кога ще вдигне заплатите на медицинските сестри, че и те вече са кът.
Това, което прави господин министърът, е да обикаля като цветарка по телевизиите и радиата, да дава интервюта, до обяснява какъв лекар е как всичко в системата му е ясно, да се прави на мъж за сметка на циганите, да се заканва на всеки, който е против обединението на болници (аз до този момент не съм разбрал каква е идеята на това обединение и що толкова го защитава като Матросов).
Е, и разбира се, да обяснява как чичо му бил на изборите през 1946 г самият Георги Димитров и затова цялата фамилия са пичове. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!