26 май 2016

Тестът с бисквитката

http://thumbs.dreamstime.com/x/one-chocolate-cookie-1682891.jpg

Преди години един от моите шефове ми каза как не е издържал тестът с бисквитката.
Какъв е този тест ли?
Моят шеф навремето е работел в Балкантурист (как е попаднал там още на 24 години е въпрос на друг разговор). В зората на демокрацията се е опитал да започне работа в Германия, в някакъв много голям немски тур-оператор (ще ме прощавате, ама не го запомних кой, а и не е от значение). Немците имали едно свободно място за източноевропеец и шефът ми се конкурирал с някакъв румънец май. Та малко преди края на пробния период имало някакво празненство в офиса, на което той не могъл да присъства от самото начало, защото придружавал прекия си началник по време на служебно пътуване или нещо такова. Прибрали се в офиса доста след края на работното време, но партито не било свършило, имало няколко изостанали колеги и сред тях един от големите шефове, който му рекъл (цитирам по памет):
- Хер Станчев, заповядайте, не остана много, но сме ви запазили една бисквитка! - все пак, човекът е пропуснал фирменото сплотяване заради работата в името на фирмата, та да не се почувства напълно прецакан.
- Не, благодаря, хер Директор, ще пропусна - измънкал шефът ми, който имал други надежди за себе си, свързани с много повече от една бисквитка.
- Не, заповядайте, хер Станчев, ние сме я запазили специално за вас! - настоял хер Директор.
- Не, благодаря Ви, хер Директор, аз ще вечерям скоро и тази бисквитка само ще ми раздразни апетита - окончателно отбил атаката хер Станчев.
Или нещо такова.
След някоя и друга седмица пробният период на шефа ми свършил и дошло време да видим кой ще остане и за изненада на хер Станчев немците предпочели румънеца пред него. А на него му дали да си прочете характеристиката, на която въпросният хер Директор написал като окончателно мнение: "Хер Станчев не уважава авторитета на по-старшите колеги!".
Ей това е "Тестът с бисквитката".
Днес минах моят тест с бисквитката, само че в случая ставаше въпрос за 100 лв в повече от това, за което се бях договорил. Може и грешка да е било, може и наистина да е било тест, не знам.
Знам, че не бива да се взема това, което не е твое. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!