07 август 2016

И аз като исландците

На вчерашния турнир на ЦСКА: 
Симеончо взе второ място в неговата възрастова категория, ама то участваха 14 деца общо. Така че не му беше особено трудно, още повече, че го раздаваше малко така артистична натура, две спечелени позиции ги проигра с висока доза аристократизъм. 
Като цяло на тоя турнир Симчо беше отишъл на гости, ако стане там нещо. Преди това имахме 1 час катерене по въжетата из Коколандия, после Симчо рече: "Гладен съм, може ли пица?", можеше, съответно го раздавахме яваш-яваш и накрая шах-турнир, аре сега, не е чак пък такъв приоритет.
Паралелно с детския турнир обаче имаше и турнир по блиц за възрастни, той също беше обявен, по същото време и на същото място, и понеже участниците бяха нечетен брой първо поканиха треньора на Симчо да се включи, той отказа и прехвърли топката към мен. 
И аз пък се навих.
Първата партия ми се падна някакъв пенсионер, добре го почнах, взех си пешка, направих му конска вилица на царя и топа, смених кон за топ, като цяло бях в по-добра позиция, и така с по-добрата позиция си дадох дамата без пари. А и имаше време до края на партията, не е като е с 30 секунди и да го мотам за цайтнот. И се предадох.
Във втория кръг обаче ми се падна Мутанта, дето преди два месеца Симеончо го разпиля и аз си викам "Леле, ако тоя ме бие, срам и позор!". Мутанта обаче играе по-бързо, отколкото мисли, тръгна да прави некви смени, не ги прецени, изгуби фигура, после се върза да вземе една пешка, влязох с шах в центъра и му прибрах втора фигура, от там беше въпрос на време да го матирам.
След това обаче ме набиха 3 пъти последователно, а то впоследствие разбрах, че съм агнето в клетката с лъвовете - то около мен само международни майстори, ФИДЕ-майстори, не знам още какви си майстори на спорта и транспорта, само аз някакъв интернет-шахматист. И не мърдам от задните дъски, бой, шамари и сръбска музика и за моя сметка.
И така в шестия кръг ми се падна някакъв младеж, не му беше ясна тая игра или нещо не беше особено съсредоточен, даде си фигура без пари, проспа матова атака и съответно се събуди едва след като го матирах.
В седмата партия се падам с единствената жена в турнира. До този момент ми направи впечатление, че във всичките си партии тя играеше до последно, все бяха някакви завързани позиции, все на цайтнот висеше, викам си, тая ще се окаже някоя скрита лимонка, роден вариант на Юдит Полгар или Мая Чирбуданидзе. Че и аз съм с черните отгоре на всичко.
Та сяда срещу мен девойката, почва ми с d4, аз отговарям с d5, тръгваме на дамски гамбит, аз се развивам за Балтийска атака - аз в Дамски гамбит основно това играя, стига да се върже противника. Та девойката се върза, на петия ход аз атакувам с кон на g4 с опция за конска вилица на царя и топа (шах-топ), онази се усети накъде духа вятъра, почна с паниката, даде една пешка, после и направих двойна пешка, развалих и рокадата, спечелих още една пешка, фигура, абе въобще много хубаво си водих партията, накрая на противничката ми и изтече времето, ама и без него беше в изгубена позиция.
В последствие разбрах, че съм бил Елица Раева, международен майстор, не знам колко пъти републикански шампион по шахмат за девойки и така нататък. 
И аз като исландците!
В паузата между двата кръга я видях да си говори с някакво момче, с което пък се паднах да играя в осмия кръг, и аз пак с черните! Очевидно му беше казала какъв капан и направих с Балтийския вариант, той въобще не тръгна на него, обаче и на него му направих двойна пешка където не му трябваше, взех му една, а накрая обаче смени дама и пешка за двата ми топа и ме остави с дама и черен офицер срещу два топа, черен офицер и 2 пешки повече от мен. И не ще реми, гадината! Обаче аз се стегнах, мобилизирах се, излъгах го нещо, първо изравних пешките, после смених офицер за топ, след това му дадох шах и му прибрах и офицера и се оказахме дама и три пешки срещу топ и пешка. И младежът беше до там.
Значи не съм бил толкова загубен!
В последния, девети кръг и аз бях аристократично настроен, пък и противникът ми имаше голямо желание да спечели, понеже имаше шансове да влезе в призовата петица и си ме сгъна на 3 като стой та гледай. 
Та така, вчера направих 4/9 в блиц-турнир с една тумба международни, фиде и не знам още какви майстори и за капак победих шампион!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!