22 май 2011

Карибски дневници - 3: Гурме на Карибите


Като един гурман същи, от една седмица се точа да си доставя кулинарно удоволствие. За целта си набелязах план, съставих списък за пазаруване, разрових се в интернет за съответните рецепти и вчера - айде, наш`те, на мач (в смисъл, на пазар).
Риба, топено сирене, банани (зарзават, не десертни), ананас, червено вино. Знам, рибата се пиела с бяло - пие се с каквото ми харесва. А и бялото вино не е вино. Вярно е, че климата тук не позволява удоволствия от типа "сач и мач", свинското идва тежко, затова рибата е отлично решение.  
Е, риба, риба, ама каква риба? Гледам ги всяка сутрин местните вадят разни рибоци и ги транжират още на брега. Не са като замразената сьомга или там каквото продават замразено в магазина. Отдавна и бях мераклия - сега и дойде момента. Не зная точно каква риба съм си взел, предполагам че е тон или меч, може и някоя друга да е - все едно, аз я вземам за ядене. Първото парче риба го приготвих на скара, второто - на тиган. Първото леко биеше на свинско, но е възможно да е поела малко от скарата - миналата седмица колегите правиха чеверме, та е нормално. Рибата я мариновах в лимонов сок и зехтин и малко черен пипер. Гарнитурата от ананас и банани на фурна дойде добре, но като цяло бананите не са ми фаворити. За разлика от ананаса, много свежо дойде покрай рибата. Виното - средна работа, добре че не беше тежко като оня аржентински Малбек, който пих в Литва. Върху печеното месо поставих и парчета топено сирене, ама не му беше там мястото. 
Второто парче риба беше на тиган - не ми се занимаваше със скари и въглища. Предварително нарязах кашкавал на лентички и го наредих в чинията. Така, като махнах рибата от тигана и я оставих върху кашкавала, той се разтопи. И пак гарнирах с ананас, само че този път го пуснах в тигана да пусне сок - ананаса стана страхотен!
Ми ... гледайте снимките и завиждайте.


1 коментар:

  1. А пък аз наспроти мене, рибата не е ли замразена и като се размрази да остане една трета от нея- тць, не ми я фали...

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!