16 май 2011

Магистрални цаци


В един от "забранените" филми на комунизма, "Кит" има множество култови реплика (интересното е, че макар и забранен и цензуриран, от него тръгват множество култови реплики в българското кино), свързана с улова на кораба - една-единствена цаца:
- "Риба, ама цаца!"
- "Цаца, ама риба"
Имам чувството, че е изобретена машина на времето и тя с пълна сила ни връща назад, в ония времена и май годините на мандата на ГЕРБ ще се окажат златна мина за сатириците ни. Поводи с лопата да ги ринеш.
Ей го днес, големият вожд Режещият лентички открил АМ "Люлин". По-точно е да се каже, че е завършена по време на неговия мандат, защото е започната от Сергей Станишев. Пък и честолюбието Бойково е доста наранено предвид факта, че не той е направил първата копка, а Станишев. (Само като леко отклонение - царят ни вкара в НАТО, Станишев подписа за ЕС, какво остана за егото Борисово? Еврозоната - шамаросаха ни. Шенген? От Франция през Холандия до Германия се изреждат да ни шамаросват, да не говорим за една турска рибарска гемия, която се изплъзна на настоящите български и бъдещи шенгенски морски граничари. Та Бойко, като един Крюшо същи, с право се е хванал за магистралите и правилно не пропуска да ни осведоми за кражбите на Станишевото правителство.) То не пречеше и на Бойко да направи една първа копка на АМ "Люлин", нищо че ще е за втори път - докле беше кмет, я колко пъти открива езерото "Ариана" (вероятно са били сухи тренировки)! Не пропусна, разбира се, да обясни какви всъщност калпави договори е подписал Станишев с "Мапа Джингиз" (да му се чудиш на Станишев, с тия калпави договори как успя да му остави бюджетен излишък, който се харчи през първата година на мандата Бойков?) и как всъщност той, Супер Бойко, ако не е бил той сега щяхме да ядем камъни, а БСП още щеше да е на власт и да не пуска слънцето да изгрее.
Магистрала ли е път, дълъг "цели" 19 км, строен 4 години и построен наполовина от твоят предшественик? Това малка или голяма цаца е?
Всъщност, на поведението на Борисов му се вика гьонсуратлък. И ако премиерът си е гьонсурат по рождение - иди - дойди, но поне да го криеше. А Борисов не само не го крие, ами всячески се опитва да направи по-трудното и да ни наложи своя гьонсуратлък на нас, следвайки безочието на комунистическата върхушка от онези години. И малко ли му бяха издънките с Румяна Желева (която била идеална за еврокомисар според Ангела Меркел, съдейки по немския и), доктрината "Дюнер на всеки ъгъл" във външната политика, строежа на АЕЦ (ще го строим, няма да го строим, било гьол, било единствената алтернатива), шамарите по темата "Шенген" (една сграда имахме да измажем до края на март, то стана май и още не сме в Шенген), предстоящите президентски избори и страхът на БСП от него, та не се научи, че зъбите на човек му служат за това, да си държи езика зад тях. В крайна сметка, ако говорим за пътища, за страна с около 1000 загинали при катастрофи годишно на министър - председателят последната грижа би трябвало да му бъдат мантинелите на новата магистрала. А и все пак, ако не греша, в правителството има човек, назначен да управлява полицията, част от която е и пътната полиция и той май се казваше Цветан Цветанов. Но вероятно е зает човека, 6 имотеца има, малко ли грижи са това - та сигурно затова премиерът направо го удари на молба - "Не трошете!".
Пропуските в образованието на Борисов (ритах топка вместо да уча френски; не учех английски, а тренирах карате), които той старателно подчертава (да не би да се съмняваме или пък да забравим случайно) всеки изминал ден избухват с нова сила - сетил се човечеца в средата на мандата и то в някакъв хеликоптер да иска акъл от еврокомисаря Дирк Анер какво, аджеба, е правила Германия, за да тръгне нагоре? Е, ако Бойко беше пропуснал един-два махленски мача, или поне да го бяха сменили в някоя от контролите в Банкя на полувремето, та да си доучи по История примерно сега щеше да знае, че голяма част от немски аутобани са строени по времето на Адолф Хитлер. Предполагам, че доброто домашно възпитание на хер Анер му е попречило да даде много по-верният отговор "След ефрейтор Шикългрубер сме си избирали само образовани хора за министър-председатели", комбинирано вероятно със строгия поглед на пожарникаря от Банкя и възможността да се засегне Борисов на тема "пагони" и любезният домакин да го метне от хеликоптера някъде над Петрохан. 
Апропо, ако Борисов има други теми, по които е назад с материала, направо да викаме еврокомисарят по образованието, г-жа Андрула Василу и да почваме - то не остана мандат, е къде са новите избори. Ако и в следващия мандат ще си доучва, май прекалено буквално е разбрал Лениновото "Учитесь, учитесь, учитесь!" а и е крайно време да дойде някой начело на държавата, който няма тепърва да се учи и на когото няма да са му необходими 2-3 години, за да влезе в час.
В заключение - не зная дали Борисов ще го запомним с магистралите - той, като един Мирча Кришан същи все за
Андрула Василиу
краставиците си бае; не зная, дали ще успее да построи и на половина това, което е построил Тодор Живков, но на оня изцепките бяха за 33 години, на тоя до тук са му 10. Иначе от биене в гърдите и викане "Булгар, булгар" целия е в синки и глас не му остана.
И като послепис - мисля си че ехидните коментари по повод откриването на каквото и да било - от детски площадки през светофари та до автомагистрали ще престанат когато хората у нас разберат, че да отбелязваш с фанфари, пресконференция, лентички, менчета с вода и прочие циркове в стил "Да ни е честит, другари!" свършването на дадена работа, която всъщност е рутинна и е част от нечии задължения; т.е. те ще изчезнат едва тогава, когато изчезне и повода за тях.
До тогава - толкова.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!