29 юни 2014

Soul Asylum - Runaway Train

Тази песен излезе във времена, когато все още MTV беше в силата си, но в България беше сравнително непозната; кабелните телевизии тепърва прохождаха, а по балконите никнеха сателитни чинии. Не че е лоша, напротив, харесва ми, обаче причината да я помня и да постна днес е друга.
Като казах, че MTV беше сравнително непозната по онова време в България имам предвид, че я гледаха само тези, които имаха сателитни чинии вкъщи. А беше въпрос на престиж да си гледал видеото на някоя песен. А аз по онова време се влачех след едно момиченце, което в един момент започна да че финтира - когато я потърсех у тях, майка и все ми казваше "Отиде до пазара". Да съм се сетил тогава, че мен ме пращат за зелен хайвер, да не се хабя, но ...
Отклоних се. Идеята ми е, че за въпросното момиченце беше много, ама много важно да си гледал еди кой си клип. И така, като излезе Runaway train от нея научих, че видеото е със снимки на изчезнали деца. Но самото видео го гледах след доста години, за да се уверя, че наистина е така. 
Иначе песента ми харесва, но основната причина, за да я запомня беше онова момиченце.
Няколко месеца след като ме пратиха на пазар постъпих в техникум и там имах една съученичка през първата година, доста едричка за възрастта си. Като започнахме втората година обаче Савина я нямаше. Курсовата ни каза: "Савина се е омъжила, вече няма да е с вас". Подочухме, че мъжът и е бил някакъв шиптър от Македония или Косово. И така до зимата на втори курс, когато в някакво предаване по Канал 1, подобно на руското "Жди меня", в което се търсеха разни хора не показаха снимката и. Вярвайте ми, първото нещо, което ми изникна в главата, беше видеото към тази песен. А после се замислих: "Ми тя, Савина, едричка, мъжете едва ли се избиват за нея, появил се някакъв шиптър, колко и трябва на нея и кой знае в кой бардак в Косово или в Европа е сега?".
И до ден днешен се надявам да съм сгрешил в мислите си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!