04 юни 2014

Stercore*

Тези са няколко, от няколко различни кучета и от различни дни. 
Ма кв`о ни пука, важно е хайванчето да е щастливо!
Двете снимки съм направил около офиса, докато се връщах от обяд. 
Това направо си е човешко, ма айде да не се правя на идиот да 
го снимам отблизо.
Не знам що българите сме свикнали с лайната по улиците. Това е нещо, което не съм видял нито в Холандия, нито в Германия, нито в Чехия и Литва. В белите страни ако ти се изсере кучето на улицата и ти се направиш на две и половина първо хората наоколо ще ти направят забележка и ще те накарат да си почистиш, а някой и ще се обади и в полицията и познайте колко време и трябва на тамошната полиция да се появи.
За лайната по улиците у нас не са виновни нито Костов, нито комунистите, нито Станишев, нито Орешарски, нито Борисов.
Виновна е Фандъкова (донякъде), че не взема достатъчно мерки срещу това. За нея този проблем вероятно не съществува. Ако обаче и поставите въпроса ребром, сигурно ще се окаже, че бусове с регистрация от други общини идват рано сутрин и разхвърлят кучешки лайна по улиците в центъра на София.
Не ме интересува дали лайната са от бездомно или от домашно куче. Все едно ми е, лайна са. Не им е там мястото. За лайната на бездомните кучета вероятно природозащитните организации имат логично обяснение (подобно на горното) - например, трябва да ги събираме, да ги маркираме с чип и да ги върнем там, откъдето сме ги взели.
Ако лайната са от домашно куче обаче логичното и нормално би било собственикът на кучето да почисти пирамидката след хайванчето си. Понякога въпросното хайванче е с размерите на дребен рогат добитък или пък хазяинът му е на достопочтена възраст и всякакви навеждания, приклякания и пр. физически усилия са му забранени от поне петима лекари. Но много по-често собствениците на домашни кучета предпочитат да се направят на разсеяни. В такъв случай мисля си, че единственият начин да ги накараш да си почистят е да им натикаш муцуната в лайното. Няма да помогнат нито полиции, нито сигнали до общината. То, ако им пукаше, досега да бяха взели мерки. И тъй като не ме кефи да се правя на Петър Попангелов по тротоарите, и тъй като такава лайняна история не съм видял никъде по бели свят, където съм бил, смятам да си направя в най-скоро време Европа за себе си. Щото ми писна.
__________________________
* Stercore (лат.) - лайна. 

2 коментара:

  1. Може би не си гледал много в краката, но и в Европа има тук-там лайна по улиците. Е, не чак колкото в България. В Мюнхен съм виждала същото упражнение, кучето се изака, а собственикът само дето не го удуши с каишката да го дърпа, че по-бързо да изчезнат от "местопрестъплението". Въпрос на (липсващо) възпитание.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Айде сега, 1 на 1000 си видяла. Ама ако го види полицай, жална му майка. И честно казано, не ме интересува как е в Германия, искам в София да не се правя на слаломист по тротоарите. Това на втората снимка си поне кило, я го виж каква противотанкова мина е.

      Изтриване

За Бога, братя, коментирайте!