29 октомври 2012

Flash mob

Flash mob-а се появи за пръв път в началото на века. Тогава тепърва прохождаха "социалните" мрежи и дали във Фейсбук или във форуми, хората се организираха и правеха на пръв поглед странни неща. Помня, че съобщенията бяха за хора, които изведнъж се събират на едно място и правят нещо необичайно: като например, да ръкопляскат на излизащите от супермаркет, все едно че са холивудски звезди, или пък да замръзнат всички в една поза (като тези тук например), или пък да четат една и съща книга. 
После очевидно някой се е сетил, че внезапната тълпа може да се използва и за нещо по-позитивно и полезно и така са се появили клиповете от днешния ми пост. 
При мен нещата първо започнаха с клипа от софийското метро и изпълнението на Mission Impossible Theme, 
а после се поразрових из youtube и намерих още такива изпълнения. То, всъщност, ако се разрови човек ще намери десетки клипове за flash mob в нета, на най-различна тематика и с най-различни номера. Но на мен специално ми харесват най-много музикалните изпълнения. Одата на радостта, изпълнена на градския площад в Сабадел, Испания - вероятно е много приятно да се разхождаш в неделя сутринта и да се натъкнеш на такова изпълнение.
Също така и flash mob-а на Болеро от Равел в Клуж-Напока, изпълнено в някакъв мол - много подходящо място, макар че едва ли всички посетители на мола са го оценили.
Morning mood в метрото - предполагам, че е някъде по Скандинавия - интересно начало на утрото; пътуваш си в метрото и изведнъж около теб пътниците вадят по цигулка (малка, голяма - кой каквато си е донесъл) и почват да свирят.
Е, има и flash mob свързани не само с класическата музика - като например масовия танц на Single ladies. Хайде сега някой да ми каже, че е видял танцьорка с целулит или някой друг кусур.

3 коментара:

  1. Спаси деня ми с тези хубави неща! Чувствам се длъжна да кажа благодаря :) Особено много се зарадвах на клипа от софийското метро, хубаво е да знам, че в родния ад има хора, които правят подобни прекрасни неща.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точните дума за изпълнението в София е красиво. Страхотно, много ми хареса - кратко направено, но толкова приятно и позитивно.

      Изтриване
  2. Хих, сега ще изгледам с удоволствие тези, които не съм виждала, иначе онова нашенското преди дни го видях, чудничко е.

    Ето нещо, макар и не съвсем същото, което аз много си харесвам
    http://www.youtube.com/watch?v=orukqxeWmM0

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!