31 март 2015

Пенсионно

Ивайло Калфин, по поръчка на Бойко Борисов бодро рапортува за поредния модел на пенсионната реформа. На мен принципно ми е малко рано да мисля за пенсия, държавата чака да работя още пиши ги 30 години (там някъде), но имам право да мисля.
Нищо ново под слънцето - ще бачкам яко докато мога, държавата ще ми взема повече и повече, а за някои удобства за мен евентуално тепърва ще се мисли.
Има обаче някои неща, дето Калфин не ги вижда, щото не му изнася.
Баща ми се пенсионира през 2000 година, беше баш по време на Европейското в Белгия и Холандия. След няколко месеца му излезе пенсионното решение, според което НОИ му казваше в общи линии следното: 
"Така и така г-не, имате право на еди-колко си лева пенсия, но понеже държавата ни е сиромашка, ще вземате тавана от еди-колко си лева", което беше по-малко от онова, на което баща ми имаше право с 35-те си години стаж в металургията. От тогава баща ми всеки месец си взема пенсията и всеки месец тя е равна на тавана, определен от правителството, но досега при всички приказки за падане на този таван, той така и не падна. Всеки месец баща ми взема с около 100 лв по-малко от това, на което има право.
И така вече почти 15 години. 15 години по 12 месеца са 180 месеца. По 100 лв на месец колко са?
За тези пари обаче Калфин не говори. Не, Калфин тепърва щял да предложи таванът на пенсиите да се увеличава, така че един ден (евентуално) хората с максимални пенсии да могат да си ги получават! А кога ще е този ден бе, алакоолу?
Има още едно нещо, за което Калфин дума не обелва.
За да се пенсионира човек сега трябва да носи от девет кладенеца вода да доказва, че е работил "от - до" в еди коя си фирма. То тая фирма може от 20 години да не съществува, може там, където е била сградата и да е паднала бомба или пък да е построен мол, може още много нещо, но нямаш ли заветното УП със себе си, доста ще се озориш да докажеш, че си работил там. И това при условие, че работодателите са задължени да регистрират всеки един трудов договор в НОИ и съответно, да от отписват при напускане и въобще, държавата в лицето на НОИ е много в час кой къде и кога е работил, за какви пари и т.н.
Е що тогава аз да върша работата на държавата в лицето на НОИ? Толкова народ се храни от моите данъци там, аз трябва да им нося УП, аз трябва да им доказвам, аре у лево с вашите УП-та бе!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!