09 април 2015

Половинчато решение

До преди половин година живеех в "Дървеница", на 100 м от метростанция "Мусагеница" в блок, до който имаше паркинг за около 20 автомобила. Само в нашия вход имаше 23 апартамента, още 3 входа горе-долу по толкова, те станаха над 90. Не всеки имаше кола, но половината да имат са към 50 автомобила.
И само ~20 места за паркиране. 
Естествено, че хората паркираха където им падне - по тротоари, тревни площи, където може.
Първоначално и аз паркирах в тревата срещу входа, признавам си. Но впоследствие се ориентирах и започнах да си търся места в квартала, около блока, естествено, където да паркирам. 
Близостта на паркинга до метростанцията се използваше от доста хора, които живееха в други квартали. Идваха сутрин, оставяха си колите на паркинга до блока и си хващаха метрото. Много често ми се е случвало да се прибирам отнякъде в 7:30 вечерта и да няма къде да паркирам, и да ми се налага да паркирам на друго място в квартала, а като се прибера след 10 минути да има 1-2 свободни места, щото хората са си свършили работата в центъра, прибрали са се с метрото и са си взели колата. И тези, които все пак паркираха на паркинга до блока с мед да ги намажеш, те в крайна сметка си плащат данъците и застраховките и имат също толкова право да паркират колкото и аз, ама имаше разни нагли типове, които си оставяха колата на тротоара пред старческия дом в "Дървеница"; сутрин, като си водя детето на градина няма откъде да мина заради някакъв мързелив дрисльо. Що огледала съм обърнал, що чистачки съм изправил ...
Споделям тези спомени във връзка с новата идея за 200 лв глоба при паркиране по тротоарите и в градинките
Половинчато решение.
Защо ли?
Ами защото държавата отново се опитва да реши проблема частично, и то с минимални усилия - вдигаме глобите. От най-лесната част започваме и спираме до там.
Второ - защото се търси решение най-вече за центъра на града, а се забравят кварталите. Аз ви давам пример с място, където живеят 90 семейства, поне половината имат автомобил, а броят на паркоместата е от времето на Хрушчов. 
Аз съм съгласен да се глобяват паркиралите по тротоари и градинки, не ме разбирайте погрешно. То и сега си е нарушение, то и сега подлежи на глоба, то и сега си е пълно с разни нагли келеши, дето ако може и на петия етаж ще се качи с колата си и ако има работа на улица "Маргаритка" 5 трябва да паркира точно на "Маргаритка" 5 и нито метър по-напред или назад.
Тази идея, с глобата, на първо място нищо няма да реши. Ще си има някакви casual victims, но голям процент от нарушителите вместо да плащат 200 лв глоба на държавата ще платят 50 лв на ръка и кой откъде е. Един от мотивите на вносителите да станела глобата 200 лв, е щото сегашните 20 не респектирали - тя, държавата,като гледам как се е засилила да си ги прибере тия 20 сега, като ще се засили и за ония 200 ...
И трето - като държавата е отворила уста да каже "А", да бъде така добра да продължи. 
Аз съм данъкоплатец. Платил съм си данъка на колата, платил съм си всички застраховки, минавам редовно ГТП, тогава, след като плащам искам да имам паркомясто. Може да не е пред блока ми, но е крайно време някой да почне да строи паркинги. 25 години кой ли не дойде на власт и кой ли не обеща, че ще строи паркинги и всичко си остана само на хартия. Хората отдавна са измислили механизирани системи за многоетажно паркиране на автомобили, ма родните тарикати още не са открили далаверата в случая.
И не на последно място - много по-гъвкаво би било глобата да не е фиксирана на 200 лв, а да започва от 20 лв за първо нарушение и да стига до 2 000 за пето, примерно. Всеки път, като паркираш като арабин в пустиня да получаваш фиш, на чийто гръб да пише: "Съберете 5 такива и ще получите велосипед".
Това ще реши много по-ефективно проблема, си мисля.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!