06 април 2015

Върнете се, българи

В зората на демокрацията, когато чалгата тепърва пробиваше и дори не беше още чалга, а срамежливо се криеше зад термина "поп-фолк", та тогава за титлата "Лили Иванова на чалгата" се водеше битка между Тони Дачева и Глория. В един момент и двете, независимо една от друга, извадиха песен, посветена на емигрантите, в които в общи линии се пееше за едно и също: върнете се, българи, в майка България.
Подобна песен запя и Бокича онзи ден, като пожела българските туристи да се върнат от Гърция и Турция на родна земя. "50-60 000 коли минават по КПП-тата по празниците" рече Бойко. 50-60 000 коли си е бая цифра, ако средно харчат по 300 евро на кола са 15-18 млн евра в чужбина, ако са по 500 са 25-30 милиона, което си е сума, каквото и да говорим. Едно време държавата не разрешаваше да се щъка за кеф по чужбината, да не говорим да ходиш да си правиш кефа да почиваш в Гърция и тия пари не минаваха КПП-тата, ами си оставаха у нас. Ма то друго време беше, комунизъм, почивката в чужбина беше последна грижа на трудещите се тогава.
Сега, той Бокича не може персонално да се скара на всеки един почиващ в чужбината що подронва родното БВП и работи за чуждото (то не че не може, ма физически няма как да стане), но на депутатите и министрите им намекна натвърдна (малко така "Думам ти дъще, сещай се снахо") да почиват у нас. Аз съм сигурен, че дори Лъчко Мозъка се е усетил и лятос ще ни залее вълна от снимки на почиващи на родното Черноморие депутати и министри (откога чакам за папарашки снимки на Лилито по бански).
Иначе министерството на оня хибрид може да помисли за някои стъпки към връщане на българите по родните курорти. Например на границата може, преди да ударят печата за излизане в паспорта, да дават на напускащите по една брошурка с лика на Бокича, намръщен (като на снимката вдясно) и въпрос "Ти за БВП помисли ли?" или предупреждение "Бойко е силно недоволен от тебе". Те и без това са на подобна вълна с идеята си за жп-туризъм (нямаме Дисниленд и влакче на ужасите, но ще ви качим на електричката до Ихтиман да се повозите с циганите да видите какъв екшън е!), ще се оправят.
То сега тонове мастило се изписаха и ще се изпишат за това как нашето Черноморие било презастроено, как било скъпо, как в Гърция обслужването било на по-високо ниво, а в Турция храната била и по-качествена, и по-разнообразна, къде имало и къде нямало чалга и не знам още какво си. Според мен си е до човека, едни са доволни, други - не. Аз, например, съм бил в Турция на почивка, втори път едва ли ще ида скоро - не ми хареса. Може ако отида в друг курорт или хотел да ми хареса, може да не съм уцелил мястото или принципно това да си им е нивото и аз да съм капризен, не знам.
Знам само две неща: тъпанарят от Банкя не е човекът, който ще ми каже къде да ходя на почивка и с такива команди тип "Дайте да дадем!" няма да се оправят нещата!
_____________________
П.П. Който помни, помни, който не - ето я на Глория песента, ето я и на Тони Дачева.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!