25 ноември 2011

А за какво всъщност вземате заплата?

Основната част статиите в блога ми са всъщност малко по-пространни коментари на новините. Така ще бъде и с днешния ми пост. 

Преглеждайки новините в DarikNews.bg се натъкнах на следното: 1600 семейства от Пловдив остават временно без детски надбавки. Новината е почти в телеграфен стил, доста кратка е и направо я копирам тук:
Около 1600 семейства от Пловдив няма да получат детски надбавки през този месец, научи Дарик. Причините за това са две, обясни директорът на дирекция „Социално подпомагане" Надя Танева.На 30 октомври изтече срокът, в който семействата трябваше да представят бележка, че детето им е записано на училище, затова сме спрели детските на всички, които не са го направили, обясни Танева. Надбавките им ще започнат да се изплащат едва, след като представят нужния документ. Интересното тук е, че става въпрос предимно за семейства, които не са от ромски произход, добави Танева.Другата причина за спиране на детските надбавки е натрупването на повече от 5 неизвинени отсъствия за октомври на детето. Тук надбавките се спират за месец, като ако на следващия детето се поправи, надбавките ще бъдат възстановени, каза още Танева.
Sic!
Нямам нищо против Надя Танева, дори не я познавам лично. Само че тази новина въобще нямаше да бъде новина, въобще нямаше да съществува, ако имената на всички ученици, които учат в дадена област от България се намират с едно кликване на страницата на съответния регионален инспекторат по образованието. Или на страницата на Министерството на образованието, разделени по области. А ако информацията съдържа лични данни - моля, достъп само с парола. И да се знае  веднага дали Иванчо е записан за ученик, или не. Дали има неизвинени отсъствия над разрешения лимит (това с неизвинените отсъствия е тема на друг разговор) или не. С две думи - ще яде ли Асан баница или не?
Само че, ако тази новина не съществуваше в този и вид, както споделям по-нагоре, госпожа Танева би трябвало да си зададе въпроса каква точно работа върши. А и доста от колежките и щяха да бъдат нейни клиентки - особено онези, за които компютрите свършват с пасиансите. Или киснат по цял ден във фейсбука.
Не ме разбирайте погрешно - нямам нищо против институцията "Социални грижи" и хората, които работят там. Просто не е нормално в 21 в, когато можеш през интернет да направиш всичко - да си поръчаш пица, да си напазаруваш, да си запазиш самолетен билет или стая в хотел, да си купиш кола, пистолет или пък да си намериш жена - и в същото време получаването на мизерните 35 лв детски надбавки да виси от някаква си бележчица.
Че не си ли повишиха квалификацията държавните служители? Че не се ли провеждат постоянни курсове за повишаване на компютърната им грамотност. И какво точно им повишавате, на кое ниво да си подреждат пасиансите ли? Не е ли неудобно, когато вече и чистачките ги назначават едва ли не с английски и компютър - хайде, да не е чистачка, ама за всяка една позиция над чистачките е точно такова изискването, че и за втори език питат - в същото време професията на държавния служител да се превръща в едно тихо пристанище на посредствеността? Че какво друго да си помисли човек, след като липсата на някаква си хартийка те лишава от великото подаяние, 35 лв (или колкото са в момента, информацията ми е от 2008 година)? 
Айде бе, ще каже някой - какво си се заял, хората работят колкото могат, а вземат 300 лв заплата.
Ами не ми харесва как работят, там е работата. Или с други думи - колкото им е работата, толкова им е и заплатата.
Ми размърдайте си задниците де, за какво се плаща? Да ми констатирате и да съобщавате подобни "новини" със загрижен тон и поглед тип "Масларова"?
Ай стига вече, а?

2 коментара:

  1. Здравей, Ловецо!
    Засегнал си темата с „мизерните“ 35лв., очевидно без да си наясно за какво говориш.Като начало е добра идеята с едно кликване да намираш всичко, което ти трябва в мрежата и което е свързано с институциите. Да, но ако имаше единна електронна система. По повод, кое е нормално и кое - не, за 21 век, преди да пишеш е добре да видиш и „другата страна на медала„. Преди „компетентно„ да обясняваш за реденето на пасианси (очевидно ти ежедневно се усъвършенстваш в това)е добре да познаваш темата „от вътре„. Какво знаеш за работата на социалните работници, за „условията„ им на труд(намери сам отговора защо „условия“ е в кавички), за тяхната натовареност(като обем работа, съотнесено с колегите им в други държави),за образованието и квалификацията им(въпреки че в длъжностна характеристика се иска ср. образование, се назначава само с висше такова),за посредственост и „тих пристан„ не може и дума да става, работата им е доста динамична.За да си подреждат пасианси и да не си „мръдват задниците„, трябва да имат свободно време, а повярвайте, те нямат такова. Затрупани са от достатъчно много „клиени„ и бумащина, наложена им от МТСП и АСП. Правят им се постоянни, безсмислени проверки от Инспекторат и т.н. от истински чиновници, които нямат идея от ИСТИНСКА, ЖИВА СОЦИАЛНА РАБОТА. Тези хора -- както в сектор„Социална закрила„, така и в Отдел „Закрила на детето„ работят въпреки всичко и всички. Въпреки ниските си заплати, въпреки липсата на техника(на 8 човека 3 бр. компютри, чиято възраст е вече „пълнолетна“), въпреки че в стая за 4-ма, са настанени 8 човека (виж по-горе „условия„). И след това се изказвай(пиши).
    За въпросните „мизерни„35лв. на милите маминки, които очевидно не разбраха(за последните 4-5г.), че тази „хартийка„ е необходима, ако си искат регулярното получаване на детски добавки - АМИ КАТО СА МИЗЕРНИ И НЕ СТЕ ОПРЕЛИ ДО ТЯХ, КАТО ТОЛКОВА ВИ Е ТРУДНО ДА ЗАПОМНИТЕ, ЧЕ СЕ ИСКА ВЕДНЪЖ В ГОДИНАТА ТАЗИ ХАРТИЙКА, НЕ ПОДАВАЙТЕ МОЛБИ ЗА ДЕТСКИ ДОБАВКИ, ЩОМ СТЕ ТОЛКОВА НАД НЕЩАТА. А ПЪК АКО СИ ГИ ИСКАТЕ - „МИ РАЗМЪРДАЙТЕ СИ ЗАДНИЦИТЕ, ДЕ„!И не на последно място - социалните работници НЕ са държавни сллужители.
    С най - сърдечен поздрав към Ловеца (на каквото и да е).

    ОтговорИзтриване
  2. Много бих се радвал, ако се върнете и прочетете отговора ми.
    1. Дълъг отговор, като след прочитането му е трудно да се разбере какво точно искате да кажете.
    2. Писането с главни букви се приема за невъзпитано - смята се, че пишещият крещи. Това само за информация. И е хубаво след препинателния знак за край на изречението - точка, удивителна или въпросителна да сложите интервал преди главната буква на новото изречение.
    3. Не редя пасианси, аз съм шахматист.
    4. Добре, социалните работници не са държавни служители - допуснал съм грешка (или, за да Ви стане по-топло - не знам за какво говоря, говоря на килограм, дрънкам си ей така). Заплатата им идва от бюджета, формиран от моите данъци. Сега ще Ви обясня нещо, прочетете го много внимателно, ако се върнете в блога ми: хората, които са на бюджетна заплата в България е крайно време да разберат, че работата им по обслужването на населението е далеч надхвърля думите "Донесете еди каква си бележка!". Данъчни, общински, социални и т.н служби и служители - крайно време е да започнат да се отнасят към хората като към клиенти, а не като към досадни навлеци, които им създават работа. Крайно време е да си набият в главата, че срещата им с хората трябва да започва с "Добър ден, с какво мога да Ви помогна?". Защото се дразня, когато виждам как някои хора получават заплата от данъците, които аз плащам, а когато опра до техните услуги трябва да чакам, да им се моля, да им нося най-различни бележки, да търпя надменно отношение, да прося благоволението им и в 17:00 ч да си тръгват. Защото за да съм при тях от 8 до 17 ч, аз съм излязъл от работа и няма да получа надницата си за това време. Защото вместо да ми искате от маминките да си размърдат задника, за да ви донесат бележката (цитирам Ви) - сами им се обадете и ги подсетете. Размърдайте си вие вашия и заслужете заплатата си.
    5. Аз не засягам темата с "мизерните 35 лв" (пък и сам признавам, че информацията ми е стара). Не е работата в размера на детските, а в работата на социалните служби. След като в 21 в сме принудени да разчитаме на добрата стара хартийка за нещо си, вместо да се получи необходимата информация с едно кликване, целта на съответните служби и учреждения би трябвало да бъде как да улеснят гражданите за да компенсират технологичното несъвършенство. А да ми обяснява някаква си женица, че заради липсата на една хартийка хиляда и не знам колко си семейства ще останат без детски надбавки - тя какво, в някакъв архив ли работи? Да не е библиотекар или архиватор?
    6. Само ден след като публикувах поста си в интернет изтече следната новина: Бивш миньор живее под балкон в Русе - http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4337591. - и какво правят социалните? Вдигат рамене и обясняват, че нищо не могат да направят. А сега се замислете този миньор, с работата си под земята за толкова години колко осигуровки са му удържани и на колко от вас и вашите колеги е плащал заплатата.
    Та какво точно искахте да ми кажете?

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!