10 октомври 2012

Без намордник

Когато става въпрос за проблеми с кучета, обикновено го отнасят бездомните.
Много често обаче се случва домашни кучета да нападат хора - обикновено нападат деца. У нас се случи неведнъж, особено в последните години. Въпреки това е по-вероятно да видиш динозавър на улицата, отколкото домашно куче с намордник. Е, и само си говорим как в Англия някои породи кучета са забранени за отглеждане.
Следващото видео е специален поздрав за всички кучкари, които си разхождат кучетата с дежурното "Спокойно, то не хапе!" вместо намордник. Не се успокоявайте от това, че видеото е снимано в Русия - същото е и у нас. 
Усилете си звука в колонките и се наслаждавайте.

7 коментара:

  1. Да, в Англия някои породи са забранени. Затова в Ирландия преди 3 месеца умъртвиха Ленокс, кръстоска между лабрадор и питбул, домашно куче-терапевт и компаньон на дете в увреждане, след като 2 години го държаха в приют, при положение, че за целия си 7 годишен живот Ленокс нито веднъж не е показвал агресия. От много закони, таковата ...

    Извинявай, отдавна си посещаваме блоговете, но видеото ти търси провокация на емоции, по същия начин, по който журналистите го правят - безцелно и неконструктивно.

    Колко пъти трябва да се повтори, че всичко е до отговорност на собственика и контрол над отглеждането? Ако знаеш, че кучето ти е агресивно - да работиш върху проблема и да ти стига акъла да му сложиш намордника и да го разхождаш по-далеч от хора. Защото ако бяхме нормална държава не само на хартия и знаеш, че ще носиш наказателната отговорност и ще те смачкат от съд ако допуснеш такъв инцидент, дори далечната възможност това да се случи щеше да принуди голяма част от собствениците да си сложат каишката на кучето, за всеки случай.

    Много собственици на неагресивни и по-дребни кучета също са пропищяли, защото са нападани, та после ходят да им шият кучетата. Можеш да влезеш във форума на дог.бг да видиш дали има полза от жалбите и оплакванията в полицията срещу безотговорните собственици. Шепот срещу вятъра ...

    Тук, на Запад, често съм виждала кучета без каишка. Не се отлепят от крака на собственика. Защото във всеки град има кучешко училище и породни клубове, които работят.

    Ето ти и от мен един ротвайлер:
    http://www.youtube.com/watch?v=kpoJSXKT3Zg

    Прекрасни кучета, умни, доминантни. Ама не са за тъпаци ...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Понеже си ходим по блоговете и зная, че имаш куче и като цяло си dog-person ти препоръчвам да разходиш в Холандия ротвайлер без намордник да видим колко метра ще изминеш. Там не само намордника, лопатката и пликчето също са задължителни.
      За хората там подобни инциденти се броят на пръстите на едната ръка, ако въобще се случват.

      Изтриване
    2. Аз съм dog person, cat person, people person и най-вече reasonable person. Смятам, че всеки трябва да има уважение към другите, никой не е длъжен да понася лични неудобства заради избора на другите (напр. избора да имаш куче).

      Не ми се искаше да намесваме моето лично мнение, защото по принцип не съм съгласна с някои правила, напр. задължителния намордник за кучета над 10 кг. Моето куче е винаги на много къс повод, но рядко с намордник. Слагам го само когато сме сред много хора, уж за тяхно спокойствие. Но ефектът е обратен, повече се страхуват като я гледат така.

      Холандия е много либерална държава по отношение на отглеждането на кучета. Няма забрани на породи, насърчава се информираност и отговорно отглеждане, в обществения транспорт е позволено за кучета. И не, в нашия град се разхождат питбули и ротвайлери без надмордници. В Амстердам също съм виждала ротвайлер без намордник, в парка, по най-заетото време. За липса на каишка може да направят проблем, но за намордника - едва ли.

      Изтриване
    3. П.П. Втория ми параграф се отнася изцяло за България.

      Изтриване
    4. Аз пък в Ротердам не видях един ротвайлер, доберман или немска овчарка без намордник. А в Хеллевойтсуис (ако правилно съм го написал на български) имат много приятен градски парк с много приятна табела, на която е описано какви глоби ви очакват ако хвърляш боклуци, не си почистиш след кучето, кучето ти е без намордник, пиеш на открито в парка или се дрогираш. Жалко, че я снимах с камера - имам я на касета мини ДВ, но не и на снимка.

      Изтриване
    5. Като цяло обаче хората на Централна и Западна Европа спазват някаква дисциплина и при подобен инцидент не се изнизват по терлички, като младежа с кучето, а се извиняват и помагат. Подобни неща са характерни за бившия източен блок, а в частност за България. И понеже ми е писнало да ме лаят кучета и да ми обясняват "Спокойно, то не хапе!", затова съм го постнал това клипче тук.
      И е специален поздрав към всички, които приемат това за нормално.
      След като ти не си от тях, не виждам защо се чувстваш засегната?

      Изтриване
  2. Не точно съм се засегнала. По-скоро се потресох от видеото и ми се струва, че акцента пак е върху кучето и породата, и забрани на породи, а не върху безотговорността на хората, които си взимат кучета, които нямат умението да възпитат и контролират.

    Може би твърде дълго съм разсъждавала върху тази тема и безсилието и гневът около другите неща в България са се разпростряли и към нея, че само се говори, че нищо не се прави, та сега се паля без причина. Плашат пилците с данък 1000 лв. за куче, а най-простото нещо, не могат да съберат всички кучета в единна национална база, хем от други държави са ни предлагали като дарение безплатен софтуер, който може да се нагоди и използва за целта.

    За правилата в Холандия не съм 100% сигурна, може би всяка община сама си определя къде и как могат да се водят кучета, лятото при нас имаше временно позволение за допълнителна алея, където да се пускат без повод. Така или иначе, аз скоро ще съм от другата страна на границата, където правилата са доста по-строги и забраните - повече.

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!