22 ноември 2017

Любопитството изяде котката

Значи, всичко започна преди около две седмици с едно съобщение в ЛинкедИн. Там около 30% от връзките ми са разни HR-ки, та от една от тях, работеща за голяма компания в областта на автомобилната електроника получавам писмо с горе-долу следния текст: "Здравейте, Момчил (много мразя да се обръщат непознати към мен така фамилиарно, още не съм станал част от голямото ви корпоративно семейство, че да си говорим на малки имена), така и така, имаме свободна позиция еди-каква си, ей тук може да се запознаете с изискванията (и линк към някакъв сървър, където намирам описание в общи линии на позицията "Директор на водопад"), ако се интересувате, моля за телефон, на който да се свържа с вас."
Кликам на линка, верно голяма компания, американска, обаче не ми става ясно какво точно ще върша. Ама все пак, пусто любопитство, може пък да дават 5 000 лв заплата, викам си, нищо не губя ако отида. И отговарям на въпросната девойка, така и така, благодаря за интереса, може да ме намерите на този номер, и чакам обаждане. 
И след два-три дни девойката ми се обажда, аз да ви дам малко повече информация, и почва да ми описва някаква имагинерна длъжност, едно към едно със снимката горе: "То такъв човек ни трябва, с такова образование, а пък работата ви ще е да следите процесите да се изпълняват съгласно документацията". И пак не ми стана ясно какво точно ще се върши, питам я, бе няма ли някой там, дето по-може да ми обясни какво ще се работи.
- Ми да ви уредя интервю искате ли?
- Давай, да видим.
И след два дни HR-ката от голямата известна фирма ми урежда интервю за вчера следобед.
Интерлюдия.
Тази събота сутринта, проверявайки пощата си, виждам че имам покана за добавяне от Мимоза*. Въпросната Мимоза навремето беше HR-ка на Мелексис, първата фирма в която започнах работа на трудов договор преди 15 години. Там не изкарах дълго, не моë, както казват руснаците, имах си проблеми с Минка* (пряката ми шефка, по онова време ~40 годишна стара мома, много висока, с много дълги крака и до тук с хубавото по неин адрес), но на изпроводяк въпросната Мимоза ми дава нещо като бащински съвет: "Пък ти си помисли дали ставаш за тази работа, млад си още". После с Мелексис малко се посъдихме, имах една калпаво написана от Мимоза заповед за прекратяване на трудов договор; тя си позволи лукса да бълва змии и гущери по мой адрес в присъствието на адвоката ми (смешна история, като видяха, че ще спечеля делото ме поканиха да се върна; отиваме при нотариус, аз изчаквам адвоката си отвън и му казвам "Няма да се върна, тия ще ме държат 5-6 месеца и ще ме уволнят по всички точки на кодекса!". Влизаме в кантората, 20 минути по-късно Мимоза му доказа, че съм прав), но до колкото разбрах, тогавашните шефове на Мелексис не били доволни, че фирмата я размотават по съдилищата (не бях единствен) и на Мимоза скоро след това също и се наложи да си търси друга работа. Та с две думи, с Мимоза не бяхме най-първите приятели преди 15 години, не виждам причина да бъдем и сега. Същото в двоен размер важи и за Минка. 
Край на интерлюдията
Та отивам вчера на интервюто, но пак повтарям, по-скоро ми е любопитно каква точно е позицията, обясненията на HR-ката по телефона бяха от мъгляви по-мъгляви. Посреща ме мениджъра, с когото имам уредена среща, качваме се с асансьора до техния етаж, слизаме и за мен интервюто свърши. Пред мен на етажа чака асансьор Минка. Минка бе! Викам си, аз колкото и да съм любопитен, колкото и да се навивам да гледам положителното, втори път с тая в една фирма няма да работя, достатъчно работих заедно с нея преди 15 години. Влизаме в някаква зала, към нас се присъединява и шефката на HR-отдела, мениджърът от голямата американска компания почва с дежурните въпроси от типа "Лесно ли ни намерихте?" и "Какво знаете за нас?", аз си разказвам CV-то, обаче в акъла ми е Минка, мизериите и отпреди 15 години. Мениджърът започва и той да ми обяснява каква е позицията, какъв човек търсят, но не звучи по-убедително от колежката си HR-ка по телефона отпреди седмица. Пак е директор на водопад, но този път вече с обяснението, че всъщност е директор на каскада от водопади. Или началник на управлението по управляване на всички управления, казано накратко. И това в мултинационална компания с главен офис в Съединените щати и поделения по всички кътчета на света. И Минка, като бонус в софийския офис.
Ми не, мерси. Честно казано, нито ми стана ясно какво се очаква от мен, нито ми стана ясно какво точно ще върша, нито ми се работи отново с Минка на едно място. 
И се направих на скромен, викам - все си представях, че сте голяма компания, но толкова голяма не подозирах, че сте; това надхвърля моите очаквания, страхувам се, да не ви подведа - абе стига да иска човек намира начин. Разделихме се, те май не бяха много щастливи, че им отказвам, аз, честно казано, не съжалявам за пробата, но не мисля, че щяхме да си стиснем ръцете. Да не говоря, че докато ги слушах как ми обясняват разни неща за фирмата и за позицията, в един момент ми светва как някой е видял Мелексис в профила ми, попитали са Минка за мен, Минка се е сетила и ме е светнала на Мимоза, та от там пък и покана за приятелство получавам. И аз сега какво, приемайки, да се подложа отново на мръсните и номерца, ей сега.
Та така, за едната бройка от любопитство да се набутам отново в една компания с Минка! От чиста глупост и любопитство. Прави са англичаните да казват, че любопитството изяде котката, за малко да изяде и мен!

 ____________________________________________
*Имената са сменени и се пазят в редакцията.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!