01 август 2009

Нравствените уроди

Позволявам си да цитирам една публикация в блога Как не се ..., която е посветена на смъртта на Румен Спасов, свързаният с Приятелският кръг "Орион".

Не се наемам да ставам нито адвокат на Румен Спасов, нито да продавам индулгенции на гузни съвести.

Просто си спомням прочетеното в книгата на Желю Желев "Въпреки всичко".

Когато се поминала дъщеря му Йорданка (поне по неговите думи), съпругата на Филип Димитров се свързала с жена му, за да и честити. Точните и думи били "най-сетне ви стигна проклятието!".

Всъщност, ето го точния цитат от книгата:

На 31 декември 1992 г. на жена ми по "петолъчката" се обажда съпругата на Филип Димитров Елена и се води следният разговор:
- Семейство Желеви ли е?
- Да!
- Г-жа Желева, вие ли сте?
- Да! 
- Обажда се Елена на Филип Димитров. 
- О, драго ми е. Как сте се сетили? 
- Проклети да сте! И вие, и мъжът ви, и децата ви. Цялото ви семейство. И целият митинг ви прокле вчера...
Жена ми онемява и нищо не успява да отговори. От другата страна телефонът се затваря. 
Когато се случи нещастието с малката ми дъщеря - Йорданка, и по медиите съобщават за смъртта й, същата дама се обажда в "Бояна" да ми честити:
"Г-н Желев, честито! Застигна ли ви най-сетне нашето проклятие?"... Помислих си, боже господи, и тези нравствени уроди ще управляват България, ще правят демокрация... Мисля, че това беше точната дума. И сега смятам, че човек, който може да се радва и да тържествува за смъртта на някого, особено пък когато става дума за смъртта на млад, съвсем невинен човек, е точно "нравствен урод"...
А ето я и самата статия. Посочвам както автора и, така и мястото, откъдето съм я взел.

Юли
31

Някой вече се пържи в олио

Познайте кой вече се пържи в олио в ада? Румен Спасов, сина на Мирчо Спасов, който е създателя на лагерите на смъртта Белене и Скравена. Ето как изглеждаше кредитния милионер и шеф на "кръга Орион" на Андрей Луканов и "невинния и нищо не знаещ" Жан Виденов:


 Днес гнусните медии, този път в лицето на Нова Телевизия, пуснаха сълзливо интервю по телефона с жена му Веска Меджедиева (шефката на фалиралата земеделска банка, с която пенсиите на нашите деди заминаха за ЮАР):



Не плачи Весе - и ти ще отидеш скоро на топло. Ако не в затвора - при Руменчо в казана...

Препоръчвам ви друга интересна статия в блога
>>> "Семки и бонбонки" <<<
read on favit

Наистина се радвам, че тия като Wattie са само 7,8 % от последните избори. А още по неприятното е 60-те "свежи" гласа, получени за статята до този момент. Още едно потвърждение, че комунизма тотално се провали в моделирането на морала на хората. А демокрацията го довърши.

7 коментара:

  1. Момчилчо, аналогията ти между Румен Спасов и дъщерята на Желев е повече от нелепа.
    Опитваш се да промиваш мозъци по доста елементарен начин.
    Поне аз не мога да имам едно и също отношение към престъпник и към чист и невинен човек, само защото и единият, и другият са хора.
    Ти можеш колкото си искаш с твоя здрав морал да оплакваш Румен Спасов, а мен, с моя довършен морал, смъртта му не може да ме разплаче. Много други неща ме разплакват.
    И нещо друго, аз не съм от онези със 7.8% и това няма значение в случая. Но, понеже го споменаваш, бих те попитал ти от кои си?

    ОтговорИзтриване
  2. Аналогията, Пламене, е достатъчно лепа. Както са казали хората -мъртвия не ни е враг.

    Каква радост донесе смъртта на Румен Спасов? Върна ви откраднатите пари? Повиши ви заплатите? Донесе ви облекчение, както смъртта на Сталин?
    Знаеш ли на кого приличате? На иракчаните - 30 години подкрепяха Саддам Хюсеин, а когато янките влязоха в Багдад първи се наредиха да замерят статуята му с обувки.
    Дори в елементарното си злорадство не се сещате да обърнете внимание на факта, че е умрял от рак.

    Както съм казвал, и Луканов, и Виденов, а сега и Румен Спасов имат тази съдба, каквато заслужават.

    ОтговорИзтриване
  3. Аз не съм нито член, нито поддръжник на никоя политическа партия. Това не ми пречи да имам гражданска позиция. Но ти, ако си член или симпатизант на партията (шайката) на червените престъпници, не те разбирам. Дори да не си престъпник, по този начин се замърсяваш морално.
    Според мен България наистина има нужда от лява партия, но тя не би трябвало да има нищо общо с БКП(БСП). Приказките за вътрешно реформиране са за глупаците и наивниците.
    Мисля, че си доста заблуден, но това си е твой проблем. Саддам е подкрепян толкова от иракчаните, колкото Тодор Живков от българите. "Много"... Не си ли се замислял, че подобна "подкрепа" се осигурява с танкове?

    А твоето също ми прилича на злорадство. От рода на "хе-хе, умря човекът от рак, но не можаха да му вземат откраднатите пари"...
    Да, ама Веска е жива и трябва да бъде осъдена на доживотен затвор. И много други, подобни на нея. Нравствен урод ли съм, понеже ми се иска това да се случи?
    Иначе, по твоята логика, понеже всички ще умрем, няма нужда от правосъдие...
    Не искам по никакъв начин да те обиждам, опитвам се да водя някакъв "разговор"...

    ОтговорИзтриване
  4. Спокойно, не ми избива пяна на устата докато те чета. А и както виждаш, не налагам никаква цензура в блога си, всеки е свободен да коментира както и каквото иска.

    Както казах на една моя позната по повод на цялата история - за мъртвите или добро, или нищо. И понякога мълчанието казва много повече от говоренето. Както каза тогавашния декан на историческия факултет на СУ проф. Бакалов "Ние често съжаляваме за казани думи, но никога за неказани". Много по-гражданска позиция щеше да бъде, ако се публикува следното съобщение - Румен Спасов умря в ЮАР и точка. Ума ми не го побира как може това да предизвика душевна радост у някого. То, разбирам, да умре Фидел Кастро (Господ здраве да му дава!), кубинците във Флорида сигурно една седмица ще празнуват. Тях ги разбирам, ама оня тъпчо Вати - не.

    Ти си имай гражданската позиция, никой не ти я оспорва. А и да искаш законите да важат за всички и да има морална и законова справедливост е нещо елементарно, не е необходимо да е висшето достижение на цивилизацията. И аз смятам, че Веска трябва да е в затвора, но си има съд за тая работа. Да са само Веска и Румен Спасов, ех, с мед да ги намажеш. Ама за 20 години който и да е дошел на власт, за себе си мисли, а не за народа или за страната си; поне дава хляб на разни драскачи по форумите. Да не мислиш, че Веска се е притеснила от твоето желание да я видиш в затвора?

    Айде за БСП и реформирането и ще ти отговоря в друг пост утре, и без това чакам да видя и чуя какви мъдри решения ще довее вятъра от Бузлуджа.

    ОтговорИзтриване
  5. Не ме радва ничия смърт.
    Тази вечер ме зарадва България в съвсем личен план. Хората гласуваха с смс-и и поставиха песента "До утре" по мой текст на първо място по вот на публиката в конкурса "Бургас и морето".
    Колко му трябва на човек да се зарадва?

    Веска, естествено, няма да се притесни от мнението ми. Но, ако има гражданско общество тук, такива като бате ти Бойко би трябвало да са притеснени, щото, ако не я вкара в затвора, ще бъде изритан от властта. Малко метафорично говоря, но съм сигурен, че ме разбираш.
    Само дето не успях да разбера до този момент твоята гражданска позиция каква е, (Ако имаш такава).

    ОтговорИзтриване
  6. Да, радвам се на смъртта на Р. Спасов точно както навремето са се "радвали" на смъртта на Сталин. А вие "социалистите" сте жалка работа. Време е да последвате съдбата на големия вожд Луканов.

    ОтговорИзтриване
  7. Браво, честито за песента. Наистина малко му трябва на човек - на теб една новина, на тоя, под теб - една смърт.

    Колкото до Бойко Борисов и измитането от властта - не бъди наивен. Той не се притеснява от това - "Ние ги хващаме, те ги пускат", "София е изчистена до асфлат", "София никога не е била по-чиста", "Бойко взе парите" - няма да стане точно сега и точно с тоя. Ще има спазване на правилата, ще има хора в затвора и до там. Няма да цъфнем и въжем за 4 години, макар че очаквам да се стегната нещата поотношение на евро-фондовете и да има повече пари от Европа.

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!