30 септември 2018

Замъкът Хунедоара

Замъкът отвън
Тазгодишното ни посещение в Румъния беше уникално.
Отилия и Каюс ни бяха направили уникална програма, включваща разглеждане на различни румънски забележителности. 
С Мишльо и Отилия пред замъка
Честно казано, не съм предполагал, че в Румъния имат толкова интересни места за гледане!
Параклисът към замъка, интересен ми беше прозорецът вляво, с портрета на Янош Хуняди
Започнахме със замъкът Хунедоара, който е свързан с Янош Хуняди, трансилванският владетел, участвал в битката при Варна
Снимка на двора на замъка
Отделно, рядко в пределите на бившата Османска империя има такива запазени крепости, след турците обикновено трева не расте, колкото и да се напъва Ердоган да им лъска имиджа. За мен беше интересно да го видя, сега, той от една страна Хуняди в нашата история е известен като "трансилванският владетел", нито е румънец, нито е унгарец. Румънците не са ударили по масата да рекат "зер, румънец е и нищо друго", но си поддържат замъка и са го вкарали в историята си. А че Матиаш Корвин е станал в последствие крал на Унгария, а не на Влахия или Трансилвания - от това човек може сам да си прави изводи. 
Родословното дърво на Хуняди. В средата на втория ред е Матиаш
Корвин, който става крал на Унгария.
Хунедоара беше първата спирка от пътуването ни, като за първа стъпка беше много интересна, не съм предполагал обаче какво ме очаква по-нататък!
Макет на замъка


Матиаш Корвин, който впоследствие става крал
на Унгария.


Това е една от кулите, снимана отвътре. На мен ми заприлича на декор от Хари Потър и Стаята на тайните.

Дядо беше ковач, та имам слабост към съответния ковашки инвентар. Снимката не 
стана като за Инстаграм, но за тук става.

А това е ловната стая, с ловните трофеи. Кожите на вълка и риса + глиги и 
черепите на лисици, зайци и една мечка.


Черепът на мечката

Пак замъкът отвън, голяма работа са панорамите

Е, най-накрая и ние си направихме общо селфи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

За Бога, братя, коментирайте!