06 септември 2014

Недвижимост

Обявата е на двойка в руския град Оренбург, която търси в общи линии жилище като
това, което предложихме и отговаря на нашите изисквания.
Тъй като се преместихме в нашия си апартамент пуснахме гарсониерата под наем. Хванахме се миналата седмица и за два дни я лъснахме от-до - стаи, прозорци, баня, балкон, а бе всичко. После Малкото Кате направи снимки, избрахме 7-8 от тях и ги пуснах в имот.бг. 
Това във вторник вечерта, а в сряда сутринта ни подгряха телефоните и започнахме да уговаряме интервюта. Предварително бяхме решили да не ползваме услугите на посредник (в случая брокери от агенции) по една или друга причина и скоро се уверихме, че сме били прави. Не за друго, първо много-много не обичаме брокери (имаме си причини за това) и второ, не виждаме смисъл да плащаме на някого за нещо, което можем да свършим и сами. Затова изрично посочих в обявата, че не желаем услугите на посредник. Въпреки това нямахме нищо против да работим с брокери, които имат клиенти и искат да ги доведат на оглед.  
Повечето брокери, които звъняха, признаваха че са такива, и искаха оглед с уточнението, че няма да ни искат комисионна.
Първи обаче за оглед се записа едно момче, което очевидно едва е чакало да стане 9:00 сутринта, за да се обади. Уговорихме се, дойде с приятелката си и докато разглеждаха квартирата ме попита: "Ама вие нали сте пуснали обявата, че сте без посредници?".
"Да."
"Ами същата квартира, същата обява я има в имот.бг, само че на снимките е сложен воден знак с името на агенция."
Айде бе! Направо онемях!
Влязох в нета - наистина е така, агенция, наречена МАКС АМБИШЪНС най-нагло е копирала снимките ни, сложила си е неин воден знак на тях и е копирала почти едно към едно текста на обявата ми, като е сменила само последното изречение. Че и цената подбили с 2 лв и вместо нашите телефони, са поставени техните.
Така ли? Я да ви видя що за птици сте!
Обадих се на посочения номер от моя телефон, търся брокер Руми Михайлова, обаче ми отговарят "Ми няма я, потърсете я на другия номер".
"Какъв друг номер, аз само този виждам, за обявата в Дървеница?"
"Ами изчакайте, тя ще ви се обади след малко."
Често казано, това се случва някъде към 8:30 вечерта и се учудих, че някой работи по това време, но де да знам, хората за парчето хляб се борят, тия може да са денонощни.
След около 10 мин телефонът на Малкото Кате звъни, пак питат за оглед, може ли; може, разбира се, само да видим в колко часа, а те били агенция, това проблем ли е ... и в този момент на мен ми светна нещо под шапката и я накарах да пита от коя агенция звънят.
"Ами от МАКС АМБИШЪНС".
Макс Амбишънс ли? Вашата мама, аз вас чакам! Дай телефона!
И като я почнах тая, въпросната Руми Михайлова - каква си ти ма, кифло, какви ги вършиш, кой ти е разрешил? Имаш 15 минути да свалиш обявата, че иначе утре сутринта ще ви дойда в офиса да ви разритам хипарското сборище! Или там нещо такова, може да не са били точно тия думи, ма нещо подобно (и по-възпитано) беше.
"Ма господине, аз ви водя клиент!"
"Какъв клиент ми водиш ма, никой не те е карал да ми водиш клиент по този начин бе, другите се обаждат, представят се, може ли, не може ли - вие нещо сте най-големите тарикати в София ли, по-сте нещо различни от останалите ли, че не разбирам? Отивай да сваляш обявата, не ми се обяснявай!" и тряс! телефона.
След минута звъни моят телефон. Вдигам, и ... о, небеса, въпросната Руми Михайлова:
"Добър вечер, интересували сте се за една обява за Дървеница, обаче ..."
"А бе г-жо Михайлова, пак съм аз! Не се ли усетихте преди малко, че ви сложих капан? Какво ми звъните, нали ви казах да сваляте обявата?"
Тая в тотален шок, почва да ме лъже вече на поразия (в първия разговор излъга, че е говорила с жена ми през деня, което не беше вярно) - ма те се били уговорили с жена ми, ма те това, ма те онова ...
"Ма не ми се обяснявай! Това, което сте направили нито редно, нито е законно, нито е морално. Аз ако ви поискам телефона на клиента ви (дето го нямат, аз съм "клиентът"), ще ми го дадете ли?"
"Ами не!".
"Ами като е "Не", кой ви дава право да копирате обявата ми, снимките ми, да слагате вашият воден знак все едно вие сте ги правили, че и да търсите клиенти по този начин, без да съм ви оторизирал? Изчезвай да сваляш обявата бе, колко пъти да ти повтарям?".
И пак и треснах телефона.
Катето каза, че и станало жал за жената ...
Яко се бях напушил, дори исках да им заведа някакво дело на тия, примерно за нарушени авторски права (за снимките ми) или нещо друго подобно. Не че ще ходя да им троша офиса или някаква подобна мизерия, ма може ли такава наглост на мой гръб?
Оказа се, че това е т.нар. "кука" - някои агенции копират обяви, пускат ги за техни, но без да имат намерение да се свържат със собственика. Ако се обади потенциален клиент, те му казват, че въпросния имот вече е зает, но имат друг подходящ имот за оглед и така го зарибяват.
Ми извинявайте, ма се издразних. 
Вярно, че всеки се бори за парче хляб, вярно е, че и тия хора и те семейства гледат, но тая тарикатщина въобще не ми допадна. И ако това е бизнесът с недвижимите имоти, нищо чудно, че хората не обичат брокерите.
Както и да е, очевидно "тежката артилерия" е дала резултат - на другата сутрин обявата беше свалена от всички сайтове, където МАКС АМБИШЪНС имат профил.
А иначе нашите огледи преминаха без проблем и без посредници и имаме победител.

1 коментар:

  1. Агенция Макс Амбишънс са измамници! Аз имах по-лош опит от вашия, но със собственичката на агенцията Неда Цветкова! Няма да влизам в подробности, но ако можете пазете се и се обръщайте към по-легитимни агенции! Съжалявам, че не проверих по-обстойно тази агенция!

    ОтговорИзтриване

За Бога, братя, коментирайте!